Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Få ut verdier fra Aqara Smart Vibration Sensor


Sture00

Anbefalte innlegg

Er det noen som har Aqara Smart Vibration Sensor og vet hvordan man kan få opp de forskjellige sensor verdiene? Den dukker kun opp som en device uten funksjon. Gir signal ved bevegelse i Deconz men ikke noe mer fornuftig i HS.

 

Skjermbilde 2019-07-15 kl. 21.25.21.png

Skjermbilde 2019-07-15 kl. 21.24.28.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutes ago, ZoRaC said:

 

Fra release notes 2.05.65:

 

Så jeg ville oppdatert til nyeste og prøvd igjen. :) 

Fjernet sensoren fra Phoscon og har prøvd alt av kombinasjoner for å få den koblet opp igjen. Er det riktig med at du skal holde inne knappen 5sec for å resete den og så samme med aktivering? Har prøvd 5/10 sec , ut med batteriet, 3 raske trykk.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville prøvd «open network» i det gamle webgrensesnittet (Finn lenke i «help»). For ikea er det flere som har meldt at det har vært eneste som har fungert, så kanskje det gjelder denne Xiaomi-sensoren også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wim, utvikleren a JowiHue har sendt meg en direktemelding på HomeSeer-forumet:

Sitat

Hi!

From time to time I check of the JowiHue plugin is mentioned somewhere outside the forums. This is how I noticed that you are trying to help a user to get the vibration sensor updated. 

I am not a Scandinavion speaker, and I do not have an account on the forum you are working on, but maybe you can relay the process to refres (any) Xiaomi device?

1. goto the configuration screen of the plugin and press the button scan for new devices on the bridge holding the old vibration sensor
2. once the button is pressen reset the xiaomi device within 2 minutes. Hold the small button for 5 seconds - until the blue light starts blinking. You will sen the blue light with an irregulat blink, once it is (reconnecting) to deCONZ.

There is no need to remove the device from deCONZ, just do not do that.

I hope this will help your friend! 

Wim

 

Ganske utrolig og langt over hva man forventer av support fra en plugin-utvikler! :D:o 

 

Jeg har svart at re-paring nå er problemet...

 

Kan det være at feilen du nå opplever er denne?

https://github.com/dresden-elektronik/deconz-rest-plugin/issues/1691

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.