Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Home Connect plugin


Anbefalte innlegg

  • 11 måneder senere...
On 16/12/2020 at 19:01, Moskus said:

Nei, ikke særlig.

Jeg ville vel sagt ikke i det hele tatt.. de tok seg ikke bryet med å svare på den siste e-posten min...

 

Prosjektet har stått stille en stund nå på grunn av lite tid og overskudd.. 😔

  • Sad 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
14 timer siden, Tor-Erik skrev:

Fikk e-post fra Home Connect i dag. De beklaget sent svar 😆 Styring av ovn skal være mulig uten noen ekstra avtale nå. Så nå må jeg bare finne litt tid til å se mer på dette prosjektet.

Aha, var det det de skrev? Jeg fikk en epost jeg også ("beklager sent svar"), men leste den ikke ferdig...

 

Da kan vi vel børste litt støv av prosjektet, ja! :) 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...
16 hours ago, Hillmar said:

Hva er status på dette prosjektet? Begynner støvet å samle seg igjen? :P 

 

Ja, dessverre. Først strakk tiden ikke til og så skiftet jeg ut HomeSeer med Home Assistant. Så denne pluginen er ikke så veldig aktuell for meg lenger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 04/11/2021 at 00:11, Tor-Erik said:

Ja, dessverre. Først strakk tiden ikke til og så skiftet jeg ut HomeSeer med Home Assistant. Så denne pluginen er ikke så veldig aktuell for meg lenger. 

Fy deg!

 

Da får jeg vel gjøre det selv, da. ;)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 06/11/2021 at 10:50, Moskus said:

Fy deg!

 

Ja, det er bare å beklage 😔 Det ble for mange ting som ikke fungerte skikkelig (eller var noe bedre) etter oppgraderingen til HS4.. Så da ble gresset litt grønnere på den andre siden.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Guahtdim said:

HS4 har ikke akkurat gjort det lettere å anbefale HomeSeer.

Kjører HS4 på en del mindre systemer, og ser ikke de store problemene. Men jeg ser heller ikke de enorme fordelene med oppgradere.

 

3 hours ago, Tukun said:

Jøss, så det er noe som faktisk fungerer med Homey? :P 

  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moskus skrev (15 timer siden):

Kjører HS4 på en del mindre systemer, og ser ikke de store problemene. Men jeg ser heller ikke de enorme fordelene med oppgradere.

 

Jøss, så det er noe som faktisk fungerer med Homey? :P 

Dumeste jeg har hørt idag faktisk. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tukun skrev (2 timer siden):

Dumeste jeg har hørt idag faktisk. 

 

Jeg tolker det som om Home Connect faktisk fungerer med Homey. Ikke som noe kritikk av Homey. Jeg bruker Home Connect til Home Assistant og synes ikke stabiliteten er veldig god. Men så er mitt bruk kun å slå på lys i kjøkkenventilatoren når jeg slår på koketopp så jeg bryr meg ikke så mye om det ikke virker innimellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Tukun said:

Dumeste jeg har hørt idag faktisk. 

Fordi du ikke tåler en fleip selv? ;)

Eller fordi jeg traff blink? 😜😁😏

 

... OK, vi gir oss her. :) 

 

 

2 hours ago, stigvi said:

Jeg bruker Home Connect til Home Assistant og synes ikke stabiliteten er veldig god.

Nei, du må jo ikke si det! HA-koden er noe av det jeg skulle kikke på... :( 

Men hvis det er en trøst oppleves det samme med IFTTT-integreringen. Jeg tenker at det sannsynligvis ikke er HA eller den integreringen, men heller Home Connect-serverne som er treigere. Har imidlertid hørt rykter om at de er i en skaleringsfase, så det er jo lov å håpe på bedre tider. :) 

 

@Tor-Erik har laget et glimrende utgangspunkt, jeg må bare se om jeg forstår det selv. For han er proff, og det er ikke jeg. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutes ago, stigvi said:

Jeg bruker ikke den så du må gjerne kikke på det. Jeg bruke Home Connect via IFTTT.

Ah, ja da så. Det var ikke mulig å lese ut fra innlegget ditt, men da opplever jeg nøyaktig det samme som deg. Det fungerer stort sett, men ikke alltid. Men det hender jeg lurer på om det er IFTTT selv også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 08/11/2021 at 18:31, Moskus said:

Kjører HS4 på en del mindre systemer, og ser ikke de store problemene. Men jeg ser heller ikke de enorme fordelene med oppgradere.

 

Jeg hadde ikke den mest stabile HS3 installasjonen før jeg oppgraderte, så det hjalp sikkert ikke. Mulig det var fordi jeg insisterer på å kjøre det i Linux 

En av de mer vesentlige feilene som gjorde at jeg migrerte vekk viste seg å ikke ha noe med HS4 i det hele tatt. Det oppdaget jeg ikke før en god stund etterpå.

 

5 hours ago, stigvi said:

Jeg bruker ikke den så du må gjerne kikke på det. Jeg bruke Home Connect via IFTTT.

Jeg bruker den (eller har den i det minste konfigureret og logger dataene), og den virker omtrent like stabil som test mqtt-bridgen jeg laget.. altså den trengte en omstart i ny og ne fordi Event Streamen lukkes eller feila.. Om det var for dårlig feilhåndtering i mitt bibliotek eller om det var noe på deres side har jeg aldri kommet til bunns i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.