Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Home Connect plugin


Anbefalte innlegg

  • 2 måneder senere...
25 minutter siden, Moskus skrev:

Det har ikke blitt vinter nok enda, og huset er ikke ferdig nok enda til å sette seg ned i ro og mak... ;)

Tror egentlig ikke det er vanskelig for APIen er godt dokumentert, men det er noe OAuth-greier jeg må fikse først.

Heldigvis er vinteren på veg ;)

Å kjøpe nye kvitevarer utan nokon muligheit for integrering ser eg uansett som lite lurt, enten det kjem inn i HS med det første eller ei. Ser ut til at det er Bosch og Siemens som er komme lengst (einerådande?) innanfor området...

Endret av bjornepappa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, bjornepappa said:

@Tor-Erik og @Moskus, nokon framgang? ?

Oppvaskmaskina vår har fått lekkasje, fare for at det må bli ny. Og då må vi sjølvsagt sterkt vurdere noko som kan integrerast i huset... 

 

Hadde litt framgang med tilkobling og enkel kommunikasjon med APIet, men så stoppet det opp på grunn av hus ting.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutes ago, Moskus said:

.... noe å bygge videre på...? 

 

Kanskje. Sjekket koden min nå og var vist ikke like langt som jeg husket. Brukte veldig lang tid på å finne ut hvordan jeg skulle løse OAuth utfordringen, og med litt mer arbeid så er i det minste det delvis løst.

 

Jeg fant ut at "device authorization" var veien å gå, for da slipper man å måtte ta i mot callbacks ved autorisasjon, i steden får man en url som brukeren åpner og logger inn på, og så poller appen api serveren for access token.

 

Neste utfordring da er å sørge for å fornye access token hver gang det trengs, men det skal også være rimelig greit å få til. 

 

Til kommunikasjon med apiet tenkte jeg å bruke RestSharp, så det skal også være rimelig greit. 

 

Den siste utfordringen min (som jeg ikke har sett mye på ennå) er å koble seg til en "event-stream" for å få varsler når noe skjer.

 

Strengt tatt så er den siste utfordringen min å lage en plugin til HS3 som bruker dettte, men det er jo du god på @Moskus :)

 

Jeg skal få ferdig autorisasjons koden, så kan jeg sette opp et repos på GitHub så kan du se om dette er noe å jobbe videre (eventuelt samarbeide) på.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde litt framgang i går kveld, men ble fikk aldri til å autentisere med "device flow" mot det simulerte APIet. Fungerer greit mot det faktiske APIet, men det simulerte svarer bare med 404 på oauth urlen. 

 

Skal se om jeg finner ut av det i kveld, ellers kan det være at jeg må revurdere autentiseringsmetoden. Ser at andre har fått til å håndtere callback via MyHS med en token.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Tor-Erik skrev:

Ser at andre har fått til å håndtere callback via MyHS med en token.

Ja, og det er jo den foretrukne metoden. Vanligvis skal det være mulig å sende ekstra parametere med OAuth2.0 autentisering, og min plan var å sende med lokal URL (http://dinIPogPort), og så legge en enkel PHP-fil på serveren min som tar denne og videresender til den lokale IPadressen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutes ago, Moskus said:

Ja, og det er jo den foretrukne metoden. Vanligvis skal det være mulig å sende ekstra parametere med OAuth2.0 autentisering, og min plan var å sende med lokal URL (http://dinIPogPort), og så legge en enkel PHP-fil på serveren min som tar denne og videresender til den lokale IPadressen.

 

Ja, det er også en grei måte å gjøre det på og en slipper å være avhengig av MyHSToken-pluginen eller forholde seg til å få client-id/secret fra HST. Jeg hadde bare håpet å kunne lage noe hvor jeg ikke trenger å sette opp noe på en server for å ta i mot callback, bedre med færre "beveglige deler" og Device Flow passet bedre med Console App for testing.

Authorization Code Grant Flow er ikke så forskjellig fra Device Flow så det skal ikke ta så lang tid å endre koden min.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

Nei.

Men du kan bruke IFTTT.

 

Vi sitter fast i den røde tapen for å få tilstrekkelig rettigheter for å kunne lage en faktisk funksjonell plugin. @Tor-Erik har gjort en fantastisk jobb, jeg har pusset litt, og nå sitter vi fast i byråkratiet. Når det er gjort, så er det mest snakk om bittelitt planlegging før det blir plugin av det.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.