Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Tasker plugin


Rufus

Anbefalte innlegg

Har akkurat lastet ned Tasker plugin og begynt å leke litt. Jeg skjønner litt, men sliter med å få til følgende :

Jeg ønsker å skru skjerm på nettbrett av/på basert på en device i HS (bevegelsessensor).

Så vidt jeg skjønner kan jeg bruke GetValue til å oppdatere en variable i Tasker som igjen trigger en event som skrur skjerm av/på?

Problemet er at jeg ser ingen mulighet til å kjøre GetValue oftere enn hvert 2 minutt. Ønsker selvfølgelig umiddelbar respons ved endring av device i HS.

Noen som har en fiks ide på hvordan dette kan gjøres? Tasker er forøvrig ikke det mest intuitive jeg har vært borti ;) Eller er jeg bare slow?

Nettbrettet er tenkt plassert på veggen ved ytterdøra som et slags statusdisplay (Homeseer Mobile).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tror jeg at jeg fant ut av det. Bevegelsessensor trigger en event i HS som gjør følgende :

Control Tasker plugin device - Custom Code - og så rett og slett bare skrive navnet på Tasker task i String feltet under.

Tydeligvis må man bruke STORE bokstaver i navnet til Tasker task, samt ingen mellomrom. Tror heller ikke ÆØÅ er mulig men er ikke bombesikker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Guahtdim skrev:

Her er det vel snakk om at han skal trigge at en telefon/skjerm/nettbrett skal våkne idet man går forbi.

Det er riktig ? og det fungerer ganske bra. Tasker plugin er jo superrask, ingen forsinkelser ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Rufus skrev:

Control Tasker plugin device - Custom Code - og så rett og slett bare skrive navnet på Tasker task i String feltet under.

Aha, takk for tipset. Jeg har bare hatt Tasker-plugin'en i noen år nå... :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Moskus said:

Aha, takk for tipset. Jeg har bare hatt Tasker-plugin'en i noen år nå... :P 

 

Ja det er flaut hvor lang tid jeg brukte på å finne ut av det samme (til babycallen). Det skal ikke være lett akkurat..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et alternativ er å bruke sensorene på nettbrettet, enten manuelt vha. Tasker eller via en app som Fully Kiosk Browser (har ikke testet selv). Jeg har selv en plan om nettbrett ved ytterdøra, men i mitt tilfelle vil jeg ikke at den skal skru på skjermen før jeg er ganske nærme. Det tror jeg vil løses bedre med sensorene på nettbrettet i stedet for en ekstern sensor.

Endret av Venin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Venin skrev:

Det tror jeg vil løses bedre med sensorene på nettbrettet i stedet for en ekstern sensor.

Har tenkt tanken, men det gamle rakkelet av et nettbrett som skal brukes i starten har dessverre ingen sånne sensorer. Vurderte en raspberry pi med en nærhetssensor. Må bare 3d printe veggfeste så får jeg teste hvordan det fungerer i praksis ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.