Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

DaikinSeer (styring av varmepumpe fra Daikin og Panasonic) - 0.0.6.7


Anbefalte innlegg

18 minutes ago, Guahtdim said:

Hvis du sjekker opp på telefonen så har du kanskje fått en ny versjon av mobil appen til Panasonic?

Det har ikke kommet noen ny app fra Panasonic (dessverre da den de har suger skikkelig balle). Siste oppdatering på Panasonic Comfort Cloud Android appen var 19.11.2020, endringen som de har gjort må være "server side"...

 

Har også problemer med å styre min Panasonic pumpe. Får følgende feilmeldinger i loggen

jan-13 08:50:16   DaikinSeer-Error login failed!
jan-13 08:50:16   DaikinSeer-Error Got HTTP Unauthorized: {"message":"New version app has been published","code":4106}
jan-13 08:50:16   DaikinSeer-Error getting device status failed!
jan-13 08:50:16   DaikinSeer-Error

Got HTTP Unauthorized: {"message":"New version app has been published","code":4106}

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Guahtdim skrev:

Nå har jeg testet litt på egenhånd og er 99,9999% sikker på at feilen er fordi Panasonic har oppgradert applikasjonen sin og forventer en annen versjon enn hva min plugin sender. 

Jeg er usikker på hvordan jeg skal få korrekt løsning. Det aller første er å finne ut hva korrekt app-version er blitt.

 

Testet trikset til @Moskus uten hell.
Har også fjernet alle henvisninger til plugin'en i HS4 og installert på nytt uten hell, tror nok at det ligger hos Panasonic. 

 

Mobil appen til Panasonic ble sist oppdatert for en måned siden, ligger ingen nye per nå men det kan jo ligge i loopen.

Takk så langt @Guahtdim :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutes ago, Guahtdim said:

Jeg har ikke selv Panasonic så jeg er nødt til å låne konto for å teste litt. 

Du kan bruke min konto, har ikke endret passord siden sist gang du lånte den. Jeg har ikke installert appen da jeg hater den intenst. Så dårlig er den faktisk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne en eller flere av dere teste ut denne:

 

http://bit.ly/HSPI_DaikinSeer_053

 

Det ser ut som om Panasonic tidligere har tillatt ugyldige versjonsnumre. Jeg har nå endret fra 2.0.0 til 1.9.0 (fant det i ett gitrepo oppdatert for en time siden). Jeg testet også med Postman og gikk fra

New version app has been published 

til feilmelding om at token er ugyldig (forventet feilmelding)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Guahtdim skrev:

Kunne en eller flere av dere teste ut denne:

 

http://bit.ly/HSPI_DaikinSeer_053

 

Det ser ut som om Panasonic tidligere har tillatt ugyldige versjonsnumre. Jeg har nå endret fra 2.0.0 til 1.9.0 (fant det i ett gitrepo oppdatert for en time siden). Jeg testet også med Postman og gikk fra

New version app has been published 

til feilmelding om at token er ugyldig (forventet feilmelding)

Ser ut som det fungerer :)

 

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Guahtdim endret tittelen til DaikinSeer (styring av varmepumpe fra Daikin og Panasonic) - 0.0.5.3

Liten bug mot Panasonic VP. Testet nå alle nivåene av viftehastighet og "Silent" fungerer ikke. Får følgende feil i loggen

jan-17 16:40:30 DaikinSeer-Errorcontrolling a device failed!

jan-17 16:40:30 DaikinSeer-ErrorGot HTTP BadRequest: {"message":"Bad request","code":4008}

 

Auto, Step 1, 2, 3, 4 og 5 fungerer som det skal

Endret av toonwolf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går fikk jeg problemer med Daikinseer plugin i HS3. Den står til "Critical: plugin has disconnected". Omstart av PC hjelper ikke. Det har ikke vært installert noen ny programvare på PC. Den siste windows oppdateringen var 13.1. Mener jeg har vært borte i akkurat dette problemet tidligere, men husker ikke hva som ble løsningen annet enn at det fungerte etter noen omstarter. I Event loggen ser jeg noe mer info som kanskje kan hjelpe i feilsøking @Guahtdim?

 

Første innslag er en .net feilmelding

Application: HSPI_DaikinSeer.exe
Framework Version: v4.0.30319
Description: The process was terminated due to an unhandled exception.
Exception Info: System.ArgumentNullException
   at Hanssens.Net.LocalStorage.Store[[System.__Canon, mscorlib, Version=4.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=b77a5c561934e089]](System.String, System.__Canon)
   at DaikinSeer.HeatpumpHandling.Panasonic.PanasonicHandler.SetToken(System.String)
   at DaikinSeer.HeatpumpHandling.Panasonic.PanasonicHandler.ValidateAndSetTokenForManager()
   at DaikinSeer.HeatpumpHandling.Panasonic.PanasonicHandler.TryLogonThenGetDeviceInfo(System.String)
   at DaikinSeer.HeatpumpHandling.Panasonic.PanasonicHandler.GetInfoForDevices(System.String)
   at DaikinSeer.MainPlugin.DaikinPlugin.StartCheckHeatPumpThread()
   at DaikinSeer.MainPlugin.DaikinPlugin.<CheckAllHeatPumps>b__24_0()
   at System.Threading.ThreadHelper.ThreadStart_Context(System.Object)
   at System.Threading.ExecutionContext.RunInternal(System.Threading.ExecutionContext, System.Threading.ContextCallback, System.Object, Boolean)
   at System.Threading.ExecutionContext.Run(System.Threading.ExecutionContext, System.Threading.ContextCallback, System.Object, Boolean)
   at System.Threading.ExecutionContext.Run(System.Threading.ExecutionContext, System.Threading.ContextCallback, System.Object)
   at System.Threading.ThreadHelper.ThreadStart()

Deretter en application feil

Programnavn med feil: HSPI_DaikinSeer.exe, versjon: 0.0.5.3, tidsangivelse: 0x5ffeb384
Modulnavn med feil: KERNELBASE.dll, versjon: 10.0.19041.746, tidsangivelse: 0x197b16c5
Unntakskode: 0xe0434352
Feilforskyvning: 0x0012a842
Feil prosess-ID: 0x19fc
Feil starttid for program: 0x01d6f09191cd6ae3
Feil programbane: C:\Program Files (x86)\HomeSeer HS3\HSPI_DaikinSeer.exe
Feil modulbane: C:\WINDOWS\System32\KERNELBASE.dll
Rapport-ID: 150978ac-b9ba-41b7-b8cf-5aa5882f6f70
Fullstendig navn på feilpakke: 
Relativ program-ID for feilpakke: 

Til slutt

Feil-bucket 1958766111060903606, type 5
Hendelsesnavn: CLR20r3
Svar: Ikke tilgjengelig
Cab-ID: 0

Problemsignatur:
P1: HSPI_DaikinSeer.exe
P2: 0.0.5.3
P3: 5ffeb384
P4: LocalStorage
P5: 2.0.0.0
P6: dfd1ab54
P7: 18
P8: 25
P9: System.ArgumentNullException
P10: 

Vedlagte filer:
\\?\C:\ProgramData\Microsoft\Windows\WER\Temp\WER9831.tmp.dmp
\\?\C:\ProgramData\Microsoft\Windows\WER\Temp\WER99F7.tmp.WERInternalMetadata.xml
\\?\C:\ProgramData\Microsoft\Windows\WER\Temp\WER9A17.tmp.xml
\\?\C:\ProgramData\Microsoft\Windows\WER\Temp\WER9A15.tmp.csv
\\?\C:\ProgramData\Microsoft\Windows\WER\Temp\WER9A35.tmp.txt

Disse filene er kanskje tilgjengelige her:
\\?\C:\ProgramData\Microsoft\Windows\WER\ReportArchive\AppCrash_HSPI_DaikinSeer._2f779d58824211ba15b236787656f28a709224e_27ba5c7a_77e6fe64-4bfe-4084-952d-52892e68b54d

Analysesymbol: 
Leter etter løsning en gang til: 0
Rapport-ID: 150978ac-b9ba-41b7-b8cf-5aa5882f6f70
Rapportstatus: 268435456
Hashet bucket: a8fdbaf7d09998253b2eef6667dbc6b6
Cab-Guid: 0

 

Gi beskjed om du trenger noe mer info/loggfiler

 

 

 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@toonwolf@Guahtdim

Jeg opplevd det samme, det startet med v.5.2 oppgraderte til v 5.3.
Nå skal det sies at jeg har installert windows oppdateringen i går, men ikke foretatt en restart enda.

Det jeg ser er at er det samme som deg Toonwolf.

Jeg bidrar gjerne med logger osv ved behov.

Endret av Kenneth
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det samme her, går i loop:

 

image.thumb.png.037722f26aeb949d829f445f0149b869.png

 

Ser at det kom ein ny oppdatering på Panasonic comfort cloud app på IOS for 2 dager siden (versjon 1.10), lagt til støtte for nye klimaanleggfunksjoner står det i versjonsloggen.
Mulig dette forkludrer kommunikasjonen? 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutes ago, Olex said:

Panasonic comfort cloud app på IOS for 2 dager siden

Android versjonen av Comfort Cloud har også blitt oppdatert for 2 dager siden, her lukter det en sammenheng ja @Olex. Om de som bruker DaikinSeer til Daikin VP ikke har tilsvarende problemer så bør det være et greit å starte @Guahtdim

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er tydelig at det er Panasonic som har gjort ett eller annet. Jeg får titte på det i løpet av nærmeste framtid.

Edit: Mulig en eller annen allerede har løsningen liggende åpent i GitHub.

Endret av Guahtdim
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, de har oppdatert versjonsnummer.

Fra 1.9 til 1.10.0

https://github.com/lostfields/python-panasonic-comfort-cloud/commit/58d2778e07da9d6f9233e22f66f444a04e4f7d92

 

Edit: Men jeg er litt overrasket over at det gir så heftig feil for deg @toonwolf

 

10 hours ago, hflatoey said:

Hei :)

 

Er det mulig å bytte IP (Daikin) uten å måtte ligge alt inn på nytt?

 

Prøvde å bytte IP i config fil og på main device men den brukte forsatt den gamle IP'en i cmd vinduet...

 

Desverre så tror jeg at jeg har lagret det ned i device data. Men jeg kan titte litt på hvor vanskelig det kan være å endre ip som er lagret ned og eventuelt lage det som en funksjon i config-siden.

Endret av Guahtdim
  • Like 1
  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Guahtdim endret tittelen til DaikinSeer (styring av varmepumpe fra Daikin og Panasonic) - 0.0.5.4
1 hour ago, Guahtdim said:

oppdatert versjonsnummer på innsending til Panasonic ser ut til å være rettelsen

Takk for superrask oppdatering  @Guahtdim. Dette problemet vil jo dukke neste gang Panasonic oppdaterer versjonsnummer. Vet du om det er støtte for å hente ut gjeldende versjonsnummer i APIet deres? Om ja vil du kanskje kunne lage versjonsnummer i Daikinseer som kobler opp mot Panasonic som en variabel i stedet for hard-kodet slik det er nå?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutes ago, toonwolf said:

Takk for superrask oppdatering  @Guahtdim. Dette problemet vil jo dukke neste gang Panasonic oppdaterer versjonsnummer. Vet du om det er støtte for å hente ut gjeldende versjonsnummer i APIet deres? Om ja vil du kanskje kunne lage versjonsnummer i Daikinseer som kobler opp mot Panasonic som en variabel i stedet for hard-kodet slik det er nå?

Jeg har ikke noe verktøy for å se på dette siden det er "dekket bord" i diverse repo i Github.

 

Det jeg gjorde nå var ganske enkelt å søke i GitHub på Panasonic og se om det var noen repo som hadde endringer i løpet av de siste 48 timer. Det var 5-10 stykker. Og i en fant jeg endringen av app-version.

 

Jeg kan prøve å flytte app-version ut til config slik at dere kan endre det selv.

Ulempen er at det kan fort være at noen gjør endringer der for så å få problemer. 

  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutes ago, Guahtdim said:

Jeg kan prøve å flytte app-version ut til config slik at dere kan endre det selv.

Ulempen er at det kan fort være at noen gjør endringer der for så å få problemer. 

Om du kan legge versjonsnummer i configfil og samtidig legge ut URL for å søke opp repo med Panasonic som har endringer i løpet av de siste 48 timer hadde det vært knall. Da blir vi ikke så avhengig av deg for at dette skal fungere så får vi kanskje finne på en smart måte å løse dette etterhvert.

 

Et annet alternativ vil kanskje å følge et repository som dette https://github.com/marc2016/panasonic-comfort-cloud-client/blob/master/package.json  og få varsel på e-post når det blir lagt ut ny versjon?

Endret av toonwolf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@toonwolfJeg har laget en dirty-fix slik at dere kan putte det inn i ini-filen. Mulig jeg gjør det litt penere slik at det også går inn i config. Jeg har ikke rukket å få sett på silent-feilen, men håper å få tid til helgen.

@hflatoeyDet nærmer seg en løsning på ip-skifte. Gjorde litt igår og det ser lovende ut. Jeg ble bare overrasket over alle stedene jeg lagrer ned ip-addressen. Planen er å endre alle steder slik at det blir mest mulig korrekt.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Guahtdim endret tittelen til DaikinSeer (styring av varmepumpe fra Daikin og Panasonic) - 0.0.5.5
  • Guahtdim endret tittelen til DaikinSeer (styring av varmepumpe fra Daikin og Panasonic) - 0.0.5.8

Ny versjon (0.0.5.8).

Lagt til EcoMode for Panasonic brukere.

Fikset litt på henting av devicedata fra HomeSeer. Cacher endel og skal slik sett få opp farten og ned på ressursbruk.

Takk til @toonwolffor testing og feilmelding.

 

http://bit.ly/HSPI_DaikinSeer_0058

 

(Link i første post også oppdatert)

Endret av Guahtdim
  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Guahtdim endret tittelen til DaikinSeer (styring av varmepumpe fra Daikin og Panasonic) - 0.0.6.7

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.