Gå til innhold
  • Bli medlem
  • Lignende innhold

• Av jrewing
      Har blitt med på et slags prøveprosjekt/pilot fra Lyse. De har åpnet HAN-porten og sendt meg en liten smarthus-startpakke.

Jeg har Homeseer og stort sett z-wave fra før. Litt wifi og Verisure har jeg også. Men Zigbee har jeg ingenting av. Håpet nå er at jeg kan få denne hub-en til å snakke med Homeseer, helst uten å kjøpe zigbeegrensesintt.

De kaller den Eva i manualen, men på pakken heter den Datek.

• Av Decibel
      Jeg har den siste tiden fått opp jevnlige feilmeldinger i loggen i fra Easytrigger. Meldingen er "ERROR HSEventAux callback. 0 er en ugyldig verdi for intervallet. Den må være større enn 0."
      Denne feilmeldingen synes jeg ikke gir så mye informasjon, og jeg har derfor spurt inne på Homeseer-forumet, i håp om at den som har laget Easytigger (eller andre) kanskje kunne peke meg i riktig retning. Så langt har jeg ikke fått noen tips til hva problemet kan være.
      Jeg har derfor tatt den store jobben med å gå gjennom alle eventer som bruker Easytrigger. Jeg har ca 100 eventer som bruker den, så det tok litt tid. Jeg delte de inn i grupper, og disablet en og en gruppe. Fremdeles kom feilmeldingene jevnt og trutt. Jeg har derfor gått til det skritt å disable alle eventer som bruker Easytrigger. Og feilmeldingene kommer fremdeles!
      Det er kun en måte jeg har klart å fjerne feilmeldingene på, og det er ved å skru av hele Easytrigger, og det har jeg jo svært lite lyst til. Jeg bruker flere av funksjonene aktivt, så nå som alle funksjonene er disablet så er huset ganske "dumt".

Er det noen her inne som har vært borti denne feilmeldingen, og som har en anelse om hva som kan forårsake den?

• Av Fjosepose
      Jeg ser at det er laget noen bra løsninger for hentetider til renovasjon for Homeseer...men så langt jeg klarer å søke ikke for Oslo. Jeg har vært inne på nettsiden til Oslo kommune og funnet et sted hvor man kan få denne informasjonen pr adresse: https://www.oslo.kommune.no/avfall-og-gjenvinning/avfallshenting/?sid=&street=Nordalveien+13a

Er format/løsning på dette nettstedet likt om for hentetider hos Posten....da tenker jeg på om det feks. er XMLHttpRequest? Om jeg gjør et kall på URL´en over i Node Red får jeg bare masse "vas" i retur.

Det som hadde vært aller best ville være at noen fortalte meg at jeg ikke var spesielt flink til å søke og at løsningen for Oslo er her.... alternativt må jeg prøve meg på litt koding og trenger litt peking i riktig retning...

• Av Guahtdim
      Dette er en HS3 plugin for å kunne koble Adax varmeovner opp i HomeSeer. Testet med Adax Cleo varmeovn (HS3 i Windows).

HSPI_AdaxSeer_0011

Hvordan sette opp :
      VIKTIG!!! Stopp Homeseer og ta en kopi av hele katalogen til Homeseer (normalt "c:\program files (x86)\Homeseer HS3" for Windows) og legg kopien på ett trygt sted i tilfelle du trenger å gå tilbake. Pakk ut filen i din Homeseer katalog - pass på at du får følgende oppsett (katalogen "Homeseer HS3" skal inneholde 2 nye filer HSPI_AdaxSeer.exe og HSPI_AdaxSeer.exe.config, mens du i katalogen Homeseer HS3\bin og Homeseer HS3\html\images skal ha fått en ny underkatalog - AdaxSeer)   Restart Homeseer Gå inn på Homeseer->Plugins->Manage og trykk enable på AdaxSeer  
      Testet ok i HS3 (Windows)
      Testet ok i HS4 (Linux og Windows) Takk til @Gjelsvik og @PCI
      Kompatibel med Google Home

Hvordan sette opp mot Adax og i plugin

- HomeSeer plugin gir deg mulighet til å sette temperatur og slå av/på varmeovner. NB: Adax har laget det slik at hvis du har flere ovner i samme rom som du definerte i Adax Wifi app så vil du ved å skifte temperatur eller slå av på en ovn gjøre det samme for alle ovner i rommet. Grunnen til at jeg alikevel har delt det opp på de enkelte varmeovner er for å vise temperatur korrekt.

Endringer:
      0.0.1.1 - Har nå noen sekunders forsinkelse for å få med flere kommandoer hvis det f.eks. kjøres fra en event. Vil også forsinke innsending for å unngå at Adax avviser med feilen Too many requests. Og ved feilen Too Many Requests vil kommando lagres ned lokalt og bli prøvd kjørt igjen etter ca 60 sekunder. Takk til @Go4ITog @Olex for testing.
      0.0.1.0 - Fikset forhåpentligvis på ressursbruk. Cacher nå lokalt i plugin diverse info om benyttede HomeSeer devicer som bør gjøre den raskere og mindre ressurskrevende
      0.0.0.3 - Mer logging 
      0.0.0.2 - Mindre fix på config
      0.0.0.1 - Første versjon

• Av Salvesen
      OPPDATERING 17.02.2021

teslaSeer for hs3 går snart ut, dette er på grunn av tesla har endret måten en får oAuth tokens på. Dette er ikke fikset i hs3 versjonen av teslaSeer. Til dere som fortsatt bruker hs3 finnes det en offisiell tesla plugin på shoppen til homeseer. Den er dog ikke min. Men fortvil ikke, jeg har laget en HS4 versjon av teslaSeer. Lansert i homeseer shoppen. 

Homeseer forum lenke for teslaSeer

Lenke til teslaSeer på homeseer shop

Dette er en tråd for tilbakemeldinger på feil og mangler i homeseer plugin'en teslaSeer(ja jeg har skamløst tatt benevnelsen til @Moskus, jeg har dog fått tilgivelse :P)

Plugin er ganske fersk og ikke testet så mye enda, håper på  å få tilbakemeldinger på feil som oppstår samt forslag til endringer. Pr i dag er det gjerne litt for mye info, samt at noe mangler. 
      Enn så lenge kan plugin lastes ned her: 

Del gjerne min referallink, det hadde jeg satt pris på. Eller bruk den om du tenker på å kjøpe en Tesla! http://ts.la/oliver311

Donasjonslenke

Plugin brukes på egen risiko,  det er pr i dag ikke brukt mye tid på sikkerhet rundt passord og tokens, noe som vill komme i fremtidige versjoner. Mer info i README.txt. 

Det som er lagt til i dag er:

'Changelog:
          '1.0.0.1.B
          '-Added vent/close roof
          'Added honk horn
          'Added flash lights
          'Added automatic update of token when expired
          'Added manual update
          'Added disable/enable auto-polling
          'Added speed device
          '1.0.0.1.C
          '-Added wakeUp device, if vehicle is non responsive use this
          '-Added shift_state dvice to determine if car is parked or not
          '1.0.0.1-2
          '-Fixes for API changes     '1.0.0.2pA
          '-Fixed recreation of devices, works
          '-Added Farenheit, works
          '-Updated User-Agent to teslaSeer for teslas sake, works
          '-Added open chargeport, works
          '-Fixed longtitude from -90 to 90 > -180 to 180
          '-All current devices extended range from 32 > 80A
          '1.0.0.2pB
          '-Big cleanup
          '-encrypt tokens
          '1.0.0.3pA
          'Added functions for new HVAC functions, PS CLIMATE HAS TO BE STARTED TO BE ABLE TO USE!
          '-Added steering wheel heater
          '-Added seat heater driver & passenger
          '-Requires: Delete your is_climate_on device, update teslaSeer image folder
          '1.0.0.3pB
          '-Added sentry_mode 
          '-Fixed array bug on wakeUp call/response 

• Opprett ny...