Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Kloning av Micro SD-kort


Anbefalte innlegg

Huff, det måtte komme noen å ødelegge ferien med dårlig samvittighet... ? 

 

Jeg kjører Vmware med en Ubuntu VM. Tok vel image-backup av selve USB-pinnen med ESXi på og hele VMen i vinter engang... ellers tar jeg BLBackup hver natt da. Har ingen backup av UZB1-interface... :( 

 

Kanskje jeg må ta en backuprunde nå i ferien... kjører jo deCONZ og videoovervåkning (Xeoma) på 2 andre VMer også som jeg ikke har noe særlig backup av...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 hours ago, ZoRaC said:

Jeg kjører Vmware med en Ubuntu VM. Tok vel image-backup av selve USB-pinnen med ESXi på og hele VMen i vinter engang... ellers tar jeg BLBackup hver natt da. Har ingen backup av UZB1-interface... :( 

 

Hvorfor trenger man backup av UZB1-interface, og hvordan evt gjøres dette?

 

Rune

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Kubegutt skrev:

 

Hvorfor trenger man backup av UZB1-interface, og hvordan evt gjøres dette?

 

Rune

 

 

Hvis den går i stykker så må alle nodene legges til på nytt i et nytt interface. Dvs kjøre exclude/include på ALLE noder og deretter endre alle events slik at de peker på de riktige devicene igjen. 

 

Når det er sagt har jeg vel aldri hørt om noen som har opplevd at den har feilet da...

 

Det sies at det kan gjøres slik:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Kubegutt skrev:

Hvilket interface bruker du? Jeg har UZB1...

 

Jeg bruker det samme. Har også kjøpt en i reserve, men siden restore ikke virker i HomeSeer lengre så har jeg ikke fått «klonet» den...

 

2 minutter siden, Kubegutt skrev:

hvordan tar jeg backup av den? Har HS noe innebygd eller må jeg ha 3.parts software? 

 

3. parts software, som beskrevet her:

13 minutter siden, ZoRaC skrev:

Det sies at det kan gjøres slik:

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.