Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Twinfresh Expert RW1-50 ventilator med Wifi


Anbefalte innlegg

ok, da er det en ny feil. Prøv å fjerne plugin'en helt for så å legge den inn på nytt.

Prøv også å restart HomeSeer eller hele Linux.
Her på min linux ser jeg ikke slike feil og da er det vanskelig å hjelpe deg.
 

Endret av Rogerbl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slettet config filer og exe filen. Restartet linux boksen. Slette alle enheter i homeseer som hører til plugin. La inn plugin på ny. Krasjer fortsatt.

 

Kjører ubuntu server og ikke debian men ville ikke tro det har noe å si.

 

Jun-01 11:55:10   Info Plugin ECOFan with instance: has disconnected
Jun-01 11:54:54   Starting Plug-In Plugin ECOFan started successfully in 137 milliseconds
Jun-01 11:54:54   Starting Plug-In Initializing plugin ECOFan ...
Jun-01 11:54:54   Starting Plug-In ECOFan loaded in 15013 milliseconds
Jun-01 11:54:39   Info Plugin ECOFan has connected. IP:127.0.0.1:45190
Jun-01 11:54:39   Warning I/O interface ECOFan is down, executable is not running, restarting ...
Jun-01 11:54:11   Info Plugin ECOFan with instance: has disconnected
Jun-01 11:53:38   Starting Plug-In Plugin ECOFan started successfully in 83 milliseconds
Jun-01 11:53:38   Starting Plug-In Initializing plugin ECOFan ...
Jun-01 11:53:38   Starting Plug-In ECOFan loaded in 15047 milliseconds
Jun-01 11:53:23   Info Plugin ECOFan has connected. IP:127.0.0.1:45152
Jun-01 11:53:23   Warning I/O interface ECOFan is down, executable is not running, restarting ...
Jun-01 11:53:12   Info Plugin ECOFan with instance: has disconnected
Jun-01 11:52:23   Plug-In Finished initializing plug-in ECOFan
Jun-01 11:52:23   Starting Plug-In ECOFan loaded in 862 milliseconds
Jun-01 11:52:23   Starting Plug-In Plugin ECOFan started successfully in 205 milliseconds
Jun-01 11:52:22   Starting Plug-In Initializing plugin ECOFan ...
Jun-01 11:52:22   Info Plugin ECOFan has connected. IP:127.0.0.1:45094
Jun-01 11:52:22   Plug-In Interface ECOFan is running as a trial, 22 days remaining.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje plugin'en ikke er så kompatibel med dine vifter, ihvertfall ikke på Linux ser det ut til..
Et alternativ til denne kan være mqtt progammene jeg har utviklet for styring og kontroll av de samme enhetene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
På 22.3.2018 den 14.35, Rogerbl skrev:

Jeg benytter beskrivelsen i pdf dokumentet og putter inn HEX verdiene og ipadressene til viftene inn i den plugin'en som Zorac tipset om.

 

Er det dette dokumentet som beskriver UDP-dokumentasjonen til Twinfresh RW1-50 også?

 

https://blaubergventilatoren.de/uploads/download/ventoexpertduowsmarthousev11en.pdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 22/03/2018 at 14:35, Rogerbl said:

 

Har også satt opp en Raspberry Pi med "Fart" sensor som gir signal om det er vond lukt på WC, og som deretter sørger for at man kan kjøre vifta.

 

Den sensoren høres artig ut, mener jeg har lest om den et sted, men finner det ikke igjen. Har du oppskriften liggende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Har nå ferdig Mqtt programvare for å styre v.2 Vento Expert wifi modellene fra Blauberg! Kompatibel med Vents Twinfresh og Flexit v.2 enhetene.
Der er også en ny versjon av programvare for v.1 modellene som samspiller med v.2 slik at de "smelter sammen" som ett system.
Les mer på min nettbutikk: https://blomkvistitk.no/produkt/styring-og-monitorerings-programvare-for-blauberg-vento-expert-wifi-v-2-enheter/
 

Det planlegges en egen dedikert Homeseer plugin for v.2 modellene i løpet av året.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

For de av dere med Home Assistant så finnes det en custom component laget av @aglehmann på Github som fungerer greit. Det vil si; man kan slå av og på viften fra HA, og det er dønn stabilt, men viftehastighet og modus fungerer ikke.

 

Uansett så bruker jeg denne i HA for å kunne automatisere når vifter går. Jeg har en Flexit Roomie dual wifi.

 

Man finner den her: https://github.com/aglehmann

 

Han har også laget et python-script for samme vifte. Det har jeg ikke testet.

 

EDIT: I siste versjon fungerer endring av viftehastighet også.

 

Endret av Mathias
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...
På 17.3.2020 den 12.04, Mathias skrev:

For de av dere med Home Assistant så finnes det en custom component laget av @aglehmann på Github som fungerer greit. Det vil si; man kan slå av og på viften fra HA, og det er dønn stabilt, men viftehastighet og modus fungerer ikke.

 

Uansett så bruker jeg denne i HA for å kunne automatisere når vifter går. Jeg har en Flexit Roomie dual wifi.

 

Man finner den her: https://github.com/aglehmann

 

Han har også laget et python-script for samme vifte. Det har jeg ikke testet.

 

EDIT: I siste versjon fungerer endring av viftehastighet også.

 

 

Dessverre har den ikke støtte for versjon 2 ennå.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Moskus skrev:

Er det noen som vet om en versjon av denne eller tilsvarende med mindre diameter på rørføringen?`Ø160 er en del...

Alle jeg har sett er 160mm ihvertfall. 
hadde kvadratiske hull på 15cm i kjelleren, så var mest puss jeg måtte meisle vekk fra opprinnelige kanaler(mangler en del i 1. etg ennå)

Har forøvrig kjøpt HS3 plugin og fått Python-script for MQTT, men Hassiointegrasjon(og MQTT fra Hassio) var lettere for meg å sette opp)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

På 5.10.2020 den 9.25, Moskus skrev:

Er det noen som vet om en versjon av denne eller tilsvarende med mindre diameter på rørføringen?`Ø160 er en del...

 

Du kan jo se på denne: Blauberg Vento Expert A30 W V.2 

Foris kan muligens skaffe denne (?)

 

Mener den er rett i overkant av 100mm.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, nilst skrev:

Du kan jo se på denne: Blauberg Vento Expert A30 W V.2 

Foris kan muligens skaffe denne (?)

 

Mener den er rett i overkant av 100mm.

Supert! Jeg skal sjekke den. (Ikke til meg, men til svigermor).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
On 25/02/2020 at 14:38, Rogerbl said:

Har nå ferdig Mqtt programvare for å styre v.2 Vento Expert wifi modellene fra Blauberg! Kompatibel med Vents Twinfresh og Flexit v.2 enhetene.
Der er også en ny versjon av programvare for v.1 modellene som samspiller med v.2 slik at de "smelter sammen" som ett system.
Les mer på min nettbutikk: https://blomkvistitk.no/produkt/styring-og-monitorerings-programvare-for-blauberg-vento-expert-wifi-v-2-enheter/
 

Det planlegges en egen dedikert Homeseer plugin for v.2 modellene i løpet av året.

 

HS3/Hs4 plugin for v.2 enheter er ferdige.
Det er også Mqtt program(python basert) for v.1 og v.2 modeller.
Disse har også fyringsmodus og vaccum modus(for tekniske rom).
Fyringsmodus(overtrykksmodus) kan visstnok benyttes for å forhindre radon å trenge inn.
Testet også med Duka One S6W enheter...

Endret av Rogerbl
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 06/10/2020 at 19:00, gullfrode said:

@Rogerbl importerer vel Blauberg,så kanskje han kan hjelpe

A30-1 har også 160mm kanaler. Men Blauberg Freshbox har 100mm kanaler(to stk).
Disse forhandler jeg også. Disse har jeg også utviklet Hs3/Hs4 plugins for og også Mqtt modul til.

Endret av Rogerbl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.