Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Kutte verisure?


Anbefalte innlegg

Hei,
Jeg har lyst å kutte Verisure, litt på grunn av "Juksen" de hadde, men også på grunn av at ejg må ha to abbonnement for to enheter.
Så er jo abbonnementene veldig dyre.

Har sett på Homely, men de har ikke på plass en integrasjon med Yale Doorman enda.
Er det andre alternativer? Det jeg liker er å kunne slå av alarmen fra dørlåsen, slik at man ikke blir stresset av et pipende panel når man går inn døren :P

I USA har de feks Nest Secure og mulighet for å abbonnere på vektertjeneste. Der er det vel integrasjon med Yale som selges i USA (men ikke doorman).
For min del er det egnetlig brannvarsling osm er viktigst, særlig siden vi har utleie i en kjellerhybel.

Men i worst case kan jeg alltids klare meg uten alarm og heller ha seriekoblede røykvarlsere fra feks Nest og så i tillegg da ha gratis Yale Doorman løsningen.

Fins det noe mer jeg ikke vet om? Jeg har sett Yale sin løsning, men den virker litt dårlig.

 

ps. jeg vet man kan seriekoble billige røykvarslere også, men jeg har lest at med Nest røykvarlsere kan man kansellere alarmen.. feks hvis det er brent pizza, kan man visst slå det av fra mobilen.

Endret av Olavxxx
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel inntil videre kan du jo kjøre verisure uten abbonement. Kjøpte Homely da det stod på websiden deres de skulle åpne for mekanisk tredjepartsstyring, men dette ble fjernet, så kommer til å returnere produktet. Er for min del uaktuelt å ha systemer i huset som ikke på en eller annen måte er integrerbart med Home Assistant / Smarthjem. Blir for dumt når det benyttes ordet "sikkerhetsprodukt", men selvfølgelig ønsker alle å låse deg inn til deres produkt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, aleks skrev:

Vel inntil videre kan du jo kjøre verisure uten abbonement. Kjøpte Homely da det stod på websiden deres de skulle åpne for mekanisk tredjepartsstyring, men dette ble fjernet, så kommer til å returnere produktet. Er for min del uaktuelt å ha systemer i huset som ikke på en eller annen måte er integrerbart med Home Assistant / Smarthjem. Blir for dumt når det benyttes ordet "sikkerhetsprodukt", men selvfølgelig ønsker alle å låse deg inn til deres produkt

Da må jeg kjøpe "micro" boksene sant? Kan ikke bruke det utstyret jeg har for bruk med abbonnement?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Olavxxx said:

Da må jeg kjøpe "micro" boksene sant? Kan ikke bruke det utstyret jeg har for bruk med abbonnement?

Hvis du er heldig og du får løse ut komponentene så ja. Har du kjøpt noe ekstra i pakken feks doorman, vannsensor etc så skal du eie dem.

 

selv fikk jeg tak i alt utstyret fra en montør og fikk hovedenhet med batteri og sms, to kodelåser, to yale integrasjon, sirene, bevegelse, dørsensorer, nattpanel etc. Bruker det som ytterste sikkerhetslag og høy waf. Har komponentene klare for å mekanisk koble det til smarthhjem (trigge alarm fra smarthjem uten api).  Sikkert også mulig å kjøpe vs komponenter i utlandet, eller er noen med abb som kan kjøpe til deg via webshopen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greien er at jeg tok over et hus som hadde verisure abb i kjeller og hovedetasjen.
Ett abb per etasje.

Så det var en yale doorman og en dings inni den på hovedetasjen, så kjøpte jeg en yale doorman og en verisure dings til den.
Men jeg vet ikke hvordan forrige eier fikk tak selve yale doorman for hovedetasjen, men jeg vil anta han må ha kjøpt den(?).

Ser ikke ut som man får med yale doorman i noen startpakker(?).
Betaler 309kr for ene etasjen og 365kr for andre etasjen, så 674 /mnd * 12 mnd = 8088 / året.

Synes det er litt for dyrt, strengt tatt synes jeg at kjelleren burde være en "sone 2" på alarmen.
Så den burde være gratis, så kunne de heller tatt betalt for utrykninger / falsk alarm på "sone 2".

Men de kan jo ikke gi meg en "sone 2"-løsning med egen kode osv.
Men jeg kan alltids koble kjellerens røykvarslere på hoveddelen og si opp alarm-abb også. Da vil jeg vel halvere kostnaden også.

Litt usikker på hva jeg skal gjøre her, tror jge må snakke med samboeren.
Personlig føler jeg meg like trygg med røykvarslere som er seriekoblet mellom enhetene.
Er det da smarte varslere vi kan resette via app (feks ved brent pizza), er det jo vel så greit egentlig.

Blir det innbrudd tror jeg strengt tatt vekterne er på plass etter tyvene er borte uansett :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres hysterisk ut du må betale ett abb pr etasje - for noen gribber - burde i hvert fall reforhandle det kundeforholdet, men husk du er bundet i 60mnd selv om du overtok uten binding. De kaller det nedbetaling (se liten skrift i kontrakt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg ringte Verisure i går, var 3 mnd oppsigelse fra slutten av mnd.

Så kjørte jeg til coop obs bygg og kjøpte 2 x verisure micro, siden jeg har yale doorman (2 stk) og 2 stk panasonic varmepumper med verisure modul.

Jeg har nå installert de inn i begge "sonene" mine, han på supporten i går sa jeg kunne ha flere yale doorman per micro, men jeg vet ikke om man da kan ha egne tilganger/koder per lås..
Litt av cluet er jo at leietaker skal kunne åpne sin dør men ikke vår :P 

Ellers fant jeg en 25% kampanje på Samsung Smartthings hos elkjøp, så jeg rev avgårde en skikkelig stor bestilling med 3 x kameraer, 5 x smartknapper, mange bevegelsessensorer, 12 x multikontakter, 3 x lekkasjesensorer+++. Så har jeg sett at det fins en tredjepartsplugin for verisure + yale doorman via verisure kontoen. Så gleder meg litt til å sette dette opp.

Jeg kommer antageligvis til å sette opp ny løsning før det eksisterende abbonnementet utløper, slik at ikke leietakeren plutselig sitter med "stress" :P 

Fra før har jeg også google home, samt en nest hub, nest ringeklokke og en home assistant.
Men jeg kan ikke drive å putle så mye med home assistant når jeg skal ha leietaker i kjelleren.

Men man kan jo koble smartthings inn i HA også, så jeg føler ikke at det er noe begrensning å kjøre Samsung sin hub for konnektivitet uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pass på hvis det ikke har gått 36mnd vil du få en tilleggskostnad på x mnd ganger 60,- i oppsigelsesgebyr. De har vært smart å gjemme en 60pr mnd i 36mnd i kontrakten (ikke på tilbudssiden, men en uoppgitt kostnad som står i kontraktteksten), så du vil uansett være bundet i den tiden.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste kontrakten i dag, det står vitterlig noe der om 60 måneder.
Men det står at det gjelder nyinstallasjon.

Jeg tok jo over to installerte anlegg, så de kan glemme å kreve meg for nyinstallasjon av noe som var installert fra før ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.