Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Trenger nytt system, anbefalinger?


Anbefalte innlegg

Hei :)

 

Sitter i dag med et Home center 2 som styrer leiligheten min og det fungerer perfekt på scener og brytere. Men jeg føler at veldig ofte når jeg prøver å koble til senteret via mobil eller webløsningen så er det "not responding" og jeg på restarte home centeret. 

 

Jeg er da på utkikk etter noe nytt som er stabilt og "ut av boksen" da jeg ikke vil bruke tid på å "passe på" systemet med å fikle med det.. Så da er homeseer ute av bilde for min del. Futurehome er forsåvidt også ute av bilde da jeg har hatt det før og følte at det manglet så mange funksjoner, ikke støttet det scene activation fra fibaro dimmer modulene engang.. 

 

Hadde vært fint å kanskje hatt noe som støtter Z-wave og slike produkter som IKEA selger.. 

 

 

Noen som har noe de er fornøyd med? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, kjetilhansen skrev:

 

Jeg er da på utkikk etter noe nytt som er stabilt og "ut av boksen" da jeg ikke vil bruke tid på å "passe på" systemet med å fikle med det.. Så da er homeseer ute av bilde for min del. 

 

Hvorfor det? HomeSeer virker da «ut av boksen» og trenger ikke «passes på» (utover å installere oppdateringer en gang i blant, men det gjelder vel alle). 

 

5 minutter siden, kjetilhansen skrev:

Hadde vært fint å kanskje hatt noe som støtter Z-wave og slike produkter som IKEA selger.. 

 

Hva med Homey eller SmartThings?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare fått inntrykket av at homeseer er så veldig åpent, nesten som Linux. Så jeg tror uten tvil Homeseer er det beste systemet på markedet i og med du kan gjøre absolutt alt ink lage egne layouts til skjermer. Men det jeg liker med feks. Fibaro er at jeg kan koble til boksen, installere appen og så kan jeg gjøre alt jeg vil pluss mer uten at det blir avansert da jeg som sagt vil sette det opp en gang og aldri røre det igjen før jeg må legge til noe mer. Det kan du med Fibaro, men hjelper lite når jeg slik som nå kunne tenket meg å sjekke temperaturen hjemme og sentralen er nede igjen for 100ene gang hehe

 

Jeg skal sjekke opp Homey og SmartThings, takk for tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte Home Assistant tidligere, ettersom den var billig å komme i gang med (open source på en Raspberry Pi).  Men jeg fikk etter hvert nok, ettersom jeg følte jeg brukte så mye tid på å ordne opp i breaking changes.  Jeg prøvde Homey, men følte den var for bekrensende og lite fleksibel.  Så jeg landet på HomeSeer for en måneds tid siden, og har ikke angret på det.

 

Hvis du synes HomeSeer virker for tungvindt, ville jeg definitivt sjekket ut Homey ja.  Der får du veldig mye med på kjøpet, og kan støtte mye forskjellig hardware.  Alternativt ville jeg sjekket ut Future Home.  Litt mindre fleksibelt enn Homey igjen, men enklere å sette opp.  Som du sier: Koble til, konfigurere og det var det.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.