Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Fibaro wall plug faller ut


Anbefalte innlegg

Jeg har flere ganger siste året opplevd at fibaro wall plugger faller ut. Virker som om de mister assosiasjonen sin. Hs3 mister all kontakt, og pluggen lyser rødt om jeg drar den ut og setter den inn igjen, er det noen som har erfaringer med lignende? 

 

Pluggen fungerer fint om jeg resetter den og inkluderer den på nytt som en ny device, men det er styrete da den da faller ut av eventer og scripts, finnes det en god måte å inkludere en device på nytt slik at den erstatter en eksisterende device, dvs ikke får ny id? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.7.2019 den 10.30, henningl skrev:

Hs3 mister all kontakt, og pluggen lyser rødt om jeg drar den ut og setter den inn igjen, er det noen som har erfaringer med lignende? 

Hvis dette er vedvarende, ville jeg prøve å flytte den. Ellers hadde jeg skrapt den.

 

På 25.7.2019 den 10.30, henningl skrev:

finnes det en god måte å inkludere en device på nytt slik at den erstatter en eksisterende device, dvs ikke får ny id? 

Hvis det er en HELT LIK ENHET, kan du gjøre dette:

 

image.png

 

... men da må du ikke ekskludere noden først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Replace node var faktisk genial. Tok en factory reset, og deretter replace node, og pluggen ble inkludert på nytt, men lot seg ikke skru av og på. 

 

Prøvde så replace node mot en helt ny plugg og fikk akkurat samme resultat. Ser at jeg får noen feilmeldinger i loggen ved inkludering om at noen krypteringsmetode ikke kan finnes, deretter klarer ikke hs3 å lese assosiasjoner fra pluggen. 

 

Har konkludert med at denne pluggen trolig ble inkludert secure en gang i tiden, og at det skaper problemer nå. Fjernet enheten (remove node) og inkluderte den på nytt som en ny enhet uten sikkerhet, og nå ser den ut til å fungere fint. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Fibaro wall plug som styrte kjøkken viften, som falt ut ca en gang i uken. Av og til hjalp det å ta av og på strømmen, andre ganger måtte jeg inkluderer den på nytt igjen.

Da kjøpte jeg inn en wall plug fra Telldus, og det var samme opplegget som Fibaro'en.

Har nå byttet ut dette med en singel switch 2 fra Fibaro, og har nå aldri hatt noen problemer siden, de 2 wall pluggene virker helt fint andre plasser i leiligheten.

Om det var pga viften var tilkoblet eller at wall pluggen sto for nærme viften, som skapte mine problemer vet jeg ikke.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.