Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Billig røykvarsler som fungerer med Homey


Knut D

Anbefalte innlegg

Hei!

 

For en stund tilbake kjøpte jeg et sett med 3-stk helt basic røykvarslere fra Coop.

https://coop.no/sortiment/obs-bygg/sikkerhet/brannsikring/no-flame-6500900303

  • Kan seriekoble inntil 15 stk.
  • De bruker 3 x AA + 1 x 9V batteri.

 

Fant ut i dag at de kan legges til homey med appen "Flamingo" (https://apps.athom.com/app/eu.elro.flamingo). Du bare velger "FA21RF Smoke Detector"

 

Stilig?! :D

Har laget en testflow og det funker veldig bra!

Får nå varsel på mobilen hvis alarmen går hjemme i 3 forskjellige rom...for 490kr B|

 

Mine var allerede seriekoblet, så jeg trengte bare å legge til en av dem og når får jeg varsel uansett hvilke som utløser alarmen siden de sender samme signal.

Så om det ikke er viktig for deg å vite i hvilket rom, men kun at alarmen går, så virker jo dette til å fungere strålende!

 

image.png.116d99247c77d9dade74367ccfe2fb2e.png

 

 

Endret av Knut D
  • Like 3
  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 6 måneder senere...
  • 10 måneder senere...

Hei,

har kjøpt masse NoFlame wifi brannvarslere, rørelsedetektorer og vann detektor på OBS. 
Helt umulig å få aktivert gateway, som er et must for att dette skal virke. 
Denne KingDun appen virker jo heller ikke så oppegående, når jeg endelig fant den.

noen med tips og eller erfaring?

mvh

Per

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdaget nettopp denne tråden.

Har seks No Flame røykvarslere av samme type som er seriekoblet. Nå har jeg lagt til en i Flamingo appen, men jeg kunne tenke meg å få lagt inn alle slik at jeg kan se eksakt hvilken røykvarsler som utløser. Men når jeg skal legge til en ekstra enhet, så dukker det ingenting opp. Er det bare mulig å legge til én, dvs serien, når man har de seriekoblet i utgangspunktet?

Føler det er tryggest at de er "fysisk" seriekoblet, enn at det går via app+Homey som potensielt kan være nede når en situasjon oppstår.

Noen som har erfaring?

 

Ligger vel an til å gå over til noen smartere varslere etter hvert. Jeg har tidligere kjøpt 3 ekstra røykvarslere fra Verisure, men det koster jo skjorta (i tillegg til de to som medfulgte huset, men de vises ikke Homey). Jeg synes det er kjekt å ha noen strategisk utplasserte med direktevarsling til alarmsentral, men for en del rom holder det med billigere varianter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
På 4.1.2021 den 20.40, PerS skrev:

Hei,

har kjøpt masse NoFlame wifi brannvarslere, rørelsedetektorer og vann detektor på OBS. 
Helt umulig å få aktivert gateway, som er et must for att dette skal virke. 
Denne KingDun appen virker jo heller ikke så oppegående, når jeg endelig fant den.

noen med tips og eller erfaring?

mvh

Per

 

På 4.1.2021 den 20.40, PerS skrev:

 

 

Endret av Tina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Tina skrev:

Hei,

Kjøpte masse av denne serien selv i dag, men nytter ikke få koblet opp Gateway, ikke er det mulig å se hva som er feil heller??!! Helt ubrukelig app står at den kobler seg opp og at det skal ta 40 sekunder, men så slutter den bare og da nytter det ikke komme videre. Fikk du koblet deg på? Blir innlevert på obs igjen i morgen.

Mvh Tina

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.