Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

mscMQTT associated device tilstandsendringer i HS Log


Anbefalte innlegg

Jeg bruker mscMQTT for å kontrollere og motta status fra en NodeMCU jeg har tilknyttet garasjedørmotoren.  Men jeg greier ikke å finne ut hvordan jeg skal få tilstandsendringer i "associated devices" til MQTT topics til å dukke opp i HS Log.  Noen som har noen tips?

2019-07-31 23_23_52-192.168.2.10_MQTT Doc.png

2019-07-31 23_24_32-192.168.2.10_MQTT Doc.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, ZoRaC skrev:

Hva med inne på selve devicen? Kanskje det er krysset av for do not log?

 

Men hvorfor vil du logge endringen egentlig?

Jeg vil ikke endre loggingen, jeg vil ha logging.  Logging av når devicene endrer tilstand fra offline til online eller open til closed.  Jeg har sjekke at do not log ikke er krysset av, men jeg får ingenting i loggen når jeg sender MQTT-meldinger (selv om jeg ser at devicene endrer tilstand i Device Management).  Lurer på om det kan være noe med innstillingene i mscMQTT eller noe.

 

Fikk forresten et svar på Homeseer-forumet (https://forums.homeseer.com/forum/lighting-primary-technology-plug-ins/lighting-primary-technology-discussion/mcsmqtt-michael-mcsharry/1318779-adding-received-mqtt-messages-to-hs-log), uten at jeg umiddelbart ble noe klokere på det.  Skal se nærmere på det når jeg kommer hjem fra jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, ZoRaC skrev:

Ja, det er jo det jeg spør om - hvorfor vil du ha logging? :) 

 

Ah, beklager.  Misforstod deg. ?  Nei, det er jo for å kunne se tilbake på når garasjeporten har blitt åpnet og lukket, og når enheten har blitt online og offline.  Har slitt både med at NodeMCU'en mister forbindelsen til MQTT-serveren, samt at motoren har gitt ut feil signal (melder at porten er åpen når den ikke er det).  Og jeg skulle gjerne kunnet se tilbake på når det skjedde og hvor ofte.

 

Men generelt så er jeg veldig gira på sensordata.  Liker å kunne se hvordan ting utvikler seg over tid. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.