Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Mono 6.0.0 - minnelekkasje


ZoRaC

Anbefalte innlegg

For dere som kjører HomeSeer på Linux kan det være greit å vente med oppdatering til Mono 6.x (stable). Denne har en minnelekkasje som gjør at man må ta en restart 1-3 ganger i uka. 

 

Feilen er rettet i master-build, men det tar nok litt tid før den blir sluppet i «stable»-versjonen. 

 

Ref: 

https://forums.homeseer.com/forum/homeseer-products-services/system-software-controllers/1261742-linux-mono-and-aspx-page-compilation?p=1319356#post1319356

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mono 6.0.0.319 er nå sluppet som "stable", tror fiksen er med der:

https://forums.homeseer.com/forum/homeseer-products-services/system-software-controllers/1261742-linux-mono-and-aspx-page-compilation?p=1319518#post1319518

 

Jeg har akkurat oppdatert, så litt tidlig å si enda.

 

Minnelekkasjen var forøvrig så ille at jeg måtte restarte hver dag... :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har iallefall inntrykk av at det har hjulpet, etter å ha kjørt med 6.0.0.316 i 2-3 timer på Ubuntu 18.04. Men jeg vet mer i morgen når systemet har kjørt noen flere timer.

Endret av HSv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, HSv skrev:

Jeg har iallefall inntrykk av at det har hjulpet, etter å ha kjørt med 6.0.0.316 i 2-3 timer på Ubuntu 18.04. Men jeg vet mer i morgen når systemet har kjørt noen flere timer.

 

Virker ASPX-sider hos deg? Etter oppgradering til .319, så ser det ut til at den opprinnelige feilen med ASPX-sider har kommet tilbake... :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, ZoRaC skrev:

 

Virker ASPX-sider hos deg? Etter oppgradering til .319, så ser det ut til at den opprinnelige feilen med ASPX-sider har kommet tilbake... :( 

 

Jeg hadde misforstått ett innlegg - man må manuelt endre /usr/bin/vbnc selv om man kjører 6.x...

 

Se https://forums.homeseer.com/forum/homeseer-products-services/system-software-controllers/1261742-linux-mono-and-aspx-page-compilation?p=1319669#post1319669

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.8.2019 den 9.35, ZoRaC skrev:

Mono 6.0.0.319 er nå sluppet som "stable", tror fiksen er med der:

https://forums.homeseer.com/forum/homeseer-products-services/system-software-controllers/1261742-linux-mono-and-aspx-page-compilation?p=1319518#post1319518

 

Jeg har akkurat oppdatert, så litt tidlig å si enda.

 

Fiksen var visst ikke med der...

Se minneforbruk for HSConsole.exe - første peak er fra kl 12-22 i går, så tok jeg en restart. Andre peak er nå... :( 

Dette er i prosent av 4 GB RAM.

process_log.png.cae47243fbf7962106cf6996f94d5d74.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har endt med nedgradering til 5.20.1, det løste problemet (en liten «spike» når jeg installerte en ny plugin):

C1A77C27-E60D-4E60-8885-83ABFCF3BF9C.png.7a178f280c3d17c500fd9f3f95058b2d.png

 

I følge HomeSeer-support er ikke Mono 6.x supportert enda. Det er også en bug med 6.x som gjør at «file picker» viser filene i tilfeldig rekkefølge i stedet for alfabetisk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Hei @ZoRaC

Kjører du fremdeles med 5.20 ?
Jeg prøvde meg på siste versjon for en tid tilbake (mener det var til .319) men da kom "file picker" feilen opp igjen. Det fant jeg ut at jeg gidder ikke uansett om memoryleak skulle være fikset eller ikke, så jeg kom kjapt tilbake til 5.20.
Jeg skulle gjerne sett noen kjøre mono 6 og Jon00 JowiHue sammen, uten memoryleak (eller filepicker-feil), før jeg prøver selv igjen.


Har du kommet til noen annen konklusjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.