Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Homey og Tibber


Panneband

Anbefalte innlegg

Hei ?

 

Er det noen her som benytter Homey og Tibber sammen?

Tenker da på styring av termostat eller varmtvannsbereder. Er litt usikker på hvordan jeg skal gjøre dette med tanke på Flows og hvilke triggere dere bruker for å løse dette.

Noen som har eksempler? 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Moskus skrev:

Iallfall verdt å vurdere, siden det er der pengene potensielt sett er å spare. :) 

tja, sparer nok mer på styring av lading av elbilen ;) Men det vil ikke si at jeg ikke har styring av varmtvann for det. Den har jeg satt til å styres likt hver dag uavhenig av strømprisen. Den dagen de endrer til effektberegning så kan det være mer interessant å få den til å skru av ved peaker. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AndreasLie skrev:

Men det vil ikke si at jeg ikke har styring av varmtvann for det. Den har jeg satt til å styres likt hver dag uavhenig av strømprisen. Den dagen de endrer til effektberegning så kan det være mer interessant å få den til å skru av ved peaker. 

 

Jeg får montert en "heavy duty" på min 3 kWh VVB på tirsdag. I første omgang tror jeg jeg gjør det enkelt jeg også - slår den av og på til faste tider (f.eks på primært på kveld/natt og midt på dagen). :) Men er klar for mer avansert styring også, med TibberSeer (bare den blir mer stabil først, for nå krasjer den 1-4 ganger i uka...)! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo sen kveld og natten den bør varme opp :P  Billig strøm da og man dusjer stort sett om morgenen selv om det varierer. Uansett ganske så bortkastet å drive å styre med det der slik strømprisene er nå. Sparer så lite at jeg ikke forstår noen orker bruke tid på det for å spare noen få kroner i måneden. Har også en heavy duty switch på min men brukes kun til å sku av er belastning av hovedsikring for høy og kjøpte den for verve penger. Når effektprising kommer vil det derimot ha mer for seg å skru den av når mye annet er på samtidig. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, ZoRaC skrev:

 

Heldig du da...

Jeg venter fortsatt på dette ;) 

 

Litt synd å sei det, men hos meg har problemet nesten blitt borte etter at eg kraup til korset og oppgraderte til Win10. Kva slags operativsystem har du? 

Endret av bjornepappa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, bjornepappa skrev:

Litt synd å sei det, men hos meg har problemet nesten blitt borte etter at eg kraup til korset og oppgraderte til Win10. Kva slags operativsystem har du? 

 

Nå går vi litt off-topic, men jeg kjører Ubuntu. Det nesten borte til meg også - før var det daglig, nå er det 1-4 ganger i uka (oftere 1 enn 4).

Men, 1 gang i uka er likevel for ofte til at jeg kan bruke det til automatisering av slikt som VVB...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Jeg bruker Homey og Tibber. Hittil har jeg kun fått lagt til enheter og flows i Homey og ikke klart å få direkte integrasjon i Tibber ("ingen enheter tilkoblet"). 

Nå styrer jeg radiatortermostater (Danfoss) og elbillader (Easee), og vil koble på et par smart-plugger med z-wave/zigbee, forhåpentligvis også varmekabler. Vurderer også å oppgradere varmepumpe med Nibe up-link nå som vi ser høyere toppriser og ny nettleie. Kanskje det til og med blir solceller på taket. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.