Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Local execution


Anbefalte innlegg

Lite aktvitet på dette forumet, men prøver meg.

 

På hytta har jeg SmartThings Hub, og bruker Xiaomi/Aqara brytere for å styre/dimme lyset. Det fungerer for det meste utmerket, men her i sommer var 4G nede ved flere anledninger. Da var det ikke mulig å justere noe lys.

Device handler til Xiaomi/Aqara brytere fungerer kun for cloud execution, men f.eks. Philips Hue pærer kan automatiseres lokalt. Internett forteller meg at jeg ikke kan få Xiaomi/Aqara til å prosesseres lokalt, men fins det andre løsninger?  Hva med SmartThings egen button? Jeg mener å ha lest et sted at den virker lokalt, men kan ikke lese det herfra: https://www.smartthings.com/products/smartthings-button

 

Noen tips?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 hours ago, Moskus said:

... trodde at en av ulempene er at hvis skyen til Samsung går ned, så går SmartThings ned også....?

Ja og nei.

 

Ifølge Smarthings' FAQ er det noen funksjoner som støtter local execution, mens andre kun støtter cloud execution. Når man logger inn i API'en kan man se hvor de forskjellige enhetene kan eksekveres. WebCore eksekveres utelukkende i skyen, mens (noen) enkle automasjoner som settes opp i app'en eksekveres lokalt dersom alle enhetene støtter local execution. Ingen av enhetene fra Xiaomi/Aqara støtter local execution, men jeg tror altså at kombinasjonen SmartThings button og Philips Hue vil fungere offline, men kan ikke helt få bekreftet dette. Hue prosesseres lokalt, men jeg er usikker på button.

 

https://support.smartthings.com/hc/en-us/articles/209979766-Local-processing

 

Endret av DiderikFrom
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.