Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Mulig og lage android boks og ha tilgang til Play butikk?


Anbefalte innlegg

Linken er en oppskrift på sideloadingen. :) 

Men spørsmålet ditt er foreløpig for åpent. "Er det mulig å lage en boks?" Svaret er ja, men det krever jo selvfølgelig kunnskapen for det. ;)

 

Hva skal du gjøre og hvor skal du ha den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, Moskus said:

Linken er en oppskrift på sideloadingen. :) 

Men spørsmålet ditt er foreløpig for åpent. "Er det mulig å lage en boks?" Svaret er ja, men det krever jo selvfølgelig kunnskapen for det. ;)

 

Hva skal du gjøre og hvor skal du ha den?

 

Saken er at jeg trenger en liten android boks til og ha i bilen min.

 

Ønsker og koble den til  2DIN dvd spilleren min i bil. (bruker da video inngangen (skjerm)

 

Når android boksen starter, skal den automatisk starte denne app her: http://www.maxxecu.com/mdash  app forklarer egentlig hva jeg er ute etter  xD :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutes ago, Evelen said:

Jeg har tidligere gjort dette ved å benytte noe som heter "Open GApps".

Den gir deg det av properitære google apper som Google Play, Gmail, Maps osv

 

EDIT: Du skal få en link også: https://opengapps.org/

 

 Kult :) du veit vel ikke hvordan kort du valgte og bruke ? Og Hvordan versjon av opengapps du valgte ? Ser det er noen option of velge :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Knutarn skrev:

 Kult :) du veit vel ikke hvordan kort du valgte og bruke ? Og Hvordan versjon av opengapps du valgte ? Ser det er noen option of velge :)

 

Tror jeg brukte ARM 7.1 Pico på resperry pi 3B+, men hva du velger spørs helt på hva du kjører Android på.

(PS: Pi3B+ kjører android veldig dårlig, anbefales ikke)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Evelen said:

Tror jeg brukte ARM 7.1 Pico på resperry pi 3B+, men hva du velger spørs helt på hva du kjører Android på.

(PS: Pi3B+ kjører android veldig dårlig, anbefales ikke)

Tenker på denne her ?Raspberry Pi 4 Model B, 4GB RAM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Moskus said:

Ulempen med Raspberry Pi er vel at de ikke er så glade i at man tar strømmen uten forvarsel... Dvs. Pi'en bryr seg ikke, men prosesser som skriver til minnekortet kan finne på å ødelegge mye.

Har du/dere noen andre forslag ? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 12v til 5v converter fra Ebay i bøtter og lass her xD

Spilleren min støtter tilkobilg av tlf via adapter koblet på usb og hdmi på spilleren. da kan jeg styre tlf via spilleren. tror du jeg vil fåd enne funksjonen på denne boksen? .)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.