Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Ustabil Presence


Henning_S

Anbefalte innlegg

Hei!

Sliter med ustabil presence i homey.

Problem:

Når jeg kommer hjem har jeg satt opp  smart presence til og styre lys og andre ting, det samme når jeg forlater huset.

Det som skjer er Flowen fungerer normalt i det jeg går inn døra, men regisrerer at jeg forlater huset etter 5 min. så registrerer den at jeg kommer hjem igjen, selv om mobilen ligger med wifi "på" og urørt.

Dette blir ekstremt lite kone-vennlig ;)

 

Har testet "smart presence" uten at det har hjulpet nevneverdig, noen som har en god løsning på dette?

Endret av Henning_S
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, ZoRaC skrev:

Jeg syntes precence med wifi/GPS ble for unøyaktig, så jeg bruker en iBeacon i stedet. Det har fungert dønn stabilt! :) 

 

Om det er mulig å bruke det med Homey vet jeg dessverre ikke, men jeg vil anta det. 

Snakker vi da om en ekstra hub av noe slag?

Fant en beacon plugin for homey, så ser jo ut som at det kan fungere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Henning_S skrev:

Snakker vi da om en ekstra hub av noe slag?

Fant en beacon plugin for homey, så ser jo ut som at det kan fungere.

 

Nei, det er en USB-pinne som du plugger i et sted så den får strøm. Den vil da sende ut et Bluetooth-signal og telefonen din/deres vil registrere når den er innen rekkevidde fra den. Da vil telefonen gi beskjed til Homey om det. 

 

Jeg har skrevet litt mer her:

 

 

Jeg har i ettertid kjøpt en annen type, med litt bedre rekkevidde. 

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du har samme problem med smart presence så er det noe feil i oppsettet ditt eller wifi på tlf din. Jeg har min på 15 min time out og jeg har ingen hull i mitt nett hjemme som gjør at jeg er 15 min uten dekning. Så sjekk denne instillingen. Det kan også være at tlf din går i dvale og skrur av wifi for å spare strøm. Så lenge jeg har kjørt smart presence har det ikke feilet ( er vel snart et år), men homey sin var mer ustabil.

 

Når det kommer til beacons så kan man feks bruke Tile direkte mot homey, men da må du jo ha med deg noe ut og inn døra. 

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.