Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Roborock S5 root?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Er det noen her som har kjøpt Roborock S5 i nyere tid (f.eks. siste par måneder'ish) som kan verifisere at det gikk å roote den ? 

Jeg vurderer å kjøpe en S5 da jeg har en Gen1 men vil ha Valetudo kjørende på den i så fall. 

 

Ref: https://github.com/dgiese/dustcloud/issues/213#issuecomment-505760733 så kan det være at det ikke går på nyere modeller ?

Forhørte meg med komplett.no og de sa at de har solgt unna sine lager og tatt inn nye siden Mars 2019 så det er muligens vanskelig å få tak i en "eldre" modell, samtidig som det er vanskelig å få vite om faktisk produksjonstid fra webshop'ene.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Alpøy skrev:

Blir du å roote den? i så fall hadde det vært fint om du ga en tilbakemelding på hvordan det gikk ?

 

Har ikke gjort så mye research enda. Ønsker å få den inn i HomeSeer, men om det krever rooting vet jeg ikke helt enda...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt usikker om jeg misforstår deg her, men der er vel mulig å implementere disse i HA/Domoticz uten behov for å roote. Eneste du trenger er API-nøkkelen (den finner du via android appen). Fungerer ihvertfall fint hos meg. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk Roborock S5 lett inn i Home Assistant uten noe root, trenger bare API token.

 

Android appen Mi home versjon 5.4.54 husker jeg rett, har på debug så finner Token kode i log filen under mappen smarthome\logs. Så slipper da de ekstra stegene. Finner den på apk mirror osv. 

Endret av Dennis87
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du ikke ha root, men så langt jeg vet så trenger du å roote den for å benytte den 100% lokalt, uavhengig av Xiaomi sitt API/Servere. Jeg syntes det er kjekt med MQTT kontroll og mulighet for å hente ut lokalt map for integrering i sitemaps (openhab). Og alle muligheter jeg har for å være uavhengig av sky-løsninger benytter jeg meg fullt av ?

Endret av Alpøy
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.