Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Ny på forumet - HS3 PRO med oppstartstrøbbel


Anbefalte innlegg

Hei alle sammen. Er helt ny bruker av HS!

Vi jobber for tiden med totalrehabilitering av enebolig og har valgt å følge @Moskus anbefalinger i Homeseerskolen, og planlegger i første omgang lysstyring, varmestyring (vannbåren). Har derfor kjøpt Qubino flush dimmere, vindus/dør strips, Z-water, Heat-it termostater og Fibaro multisensorer. Jeg har installert HS3 PRO m/ SmartStick+ på en Win10 PC.

 

Men jeg får ikke koblet opp noen devicer!


Har forsøkt både via webgrensesnittet  og Z-tool+. Når jeg velger Add device (både normal og unsecure) mottas ingen signaler. Jeg har forsøkt å aktivere både Qubino flush dimmer vha. 3 bryterklikk, og Fibaro multisensor vha. knapp (lyser blått). Kodelinjene bare tikker og går, og etter en stund får jeg feilmelding.

I starten var det ikke kontakt mellom Z-tool+ og HS, men etter å ha slått av brannmur, så fant de hverandre. 

Jeg sitter i samme rom som dimmeren og multisensoren ligger rett ved siden av Smartstikken.

 

Antar at det bare er brukerfeil, men jeg har problemer med å feilsøke. Har avinstallert og fulgt installasjonsvideo på web og dobbeltsjekket mot Homeseerskolen, men klarer ikke finne ut hvor feilen oppstår. Noen som kan hjelpe?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Christopher skrev:

Hei alle sammen. Er helt ny bruker av HS!

 

Velkommen til forumet! :) 

 

2 minutter siden, Christopher skrev:

Men jeg får ikke koblet opp noen devicer!

 

Inne på plugins->Z-wave->controller management, er det en grønn hake der?

Står det noe spesielt i loggen under oppstart av HomeSeer eller under inkludering?

Kan du prøve å starte en ekskludering i HomeSeer i stedet for inkludering?

 

Trolig kan ikke flere programmer kommunisere med Z-wave-pinnen samtidig - avslutt derfor Z-tool før du starter HomeSeer. :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, hva er «SmartStick+»? Hvor har du kjøpt den? Er den fra USA? I såfall er det bare å kaste den - de bruker en annen frekvens der borte enn i EU. 

 

USA sin Z-Wave frekvens er 908 MHz og den brukes til mobiltelefon i EU. EU sin Z-Wave frekvens er 868 MHz. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SmartStick+ er vel dessverre HomeSeer sitt eget Z-wave, og er kun i US-modell. :(

Som det står her

Sitat

Supports 908.42 MHz products used in North and South America only.

 

Du trenger f.eks. en UZB1. Fåes kjøpt her eller her. Eller du kan bruke en AeoTec Z-stick, 5. gen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.8.2019 den 18.05, Moskus skrev:

SmartStick+ er vel dessverre HomeSeer sitt eget Z-wave, og er kun i US-modell. :(

Som det står her

 

Du trenger f.eks. en UZB1. Fåes kjøpt her eller her. Eller du kan bruke en AeoTec Z-stick, 5. gen.

@Moskus Kan jeg også bruke: https://www.elektroimportoren.no/aeotec-z-stick-gen-5-z-wave/4512420/Product.html?Event=searchlist ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.