Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

RFXtrx433 på en HomeSeer HomeTroller Zee S2


Dag

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg planlegger å gå til innkjøp av en RFXtrx433 boks for legge til NEXA 433 Mhz moduler til mitt Z-wave nettverk som er basert på HomeSeer HomeTroller Zee S2.

Vet noen om jeg kan plugge inn RFXtrx433 modulen i HomeSeer HomeTroller Zee S2 og den vil automatisk dukke opp? Eventuelt hvilken com port etc.

mvh

Dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for raskt og effektivt svar.

Er det slik at du får mulighet til å velge port når du plugger inn RFXtrx433 boksen i en av USB portene på Raspberry PI? Altså hvor gjøres port valget?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Baron skrev:

Prøver legge til samme selv, men helsikes Windows finner ikke «driver» til enheten så får den ikke opp på noen «COM» eller port da... noen som har støtt på samme utfordring? 

2E04BE28-56DB-4719-AA3A-EF2A580D03AF.jpeg

 

Google er din venn. 

Søk etter rfxtrx433 driver windows

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, bjornepappa skrev:

 

Google er din venn. 

Søk etter rfxtrx433 driver windows

 

Done, lasta ned alle drivere depå siden deres uten å få denna saken i gang, plutselig husker jeg svært godt hvorfor jeg byttet til MAC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Baron skrev:

 

Done, lasta ned alle drivere depå siden deres uten å få denna saken i gang, plutselig husker jeg svært godt hvorfor jeg byttet til MAC

Normalt vil windows finne driveren sjølv, og viss ikkje så fungerer det å installere manuelt. Vil tippe det er noko feil med boksen. 

Men fu får plugge den i mac'en og bruke den der ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, bjornepappa skrev:

Men fu får plugge den i mac'en og bruke den der ?

 

bare for å ta deg på ordet koblet jeg den til MAC, der kom den opp med en gang :D

men det hjelper ikke meg noe da... :D

 

Noen lyst til å foreslå hvem driver jeg skal installere? url

  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, driverproblemer er stort sett en saga blott i Windows også for lenge siden, utenom akkurat RFXtrx433. Og da kun for enkelte folk.

 

Jeg har plugget mine rett inn i diverse Windows-maskiner uten at jeg må laste ned driver manuelt.

  • Confused 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.