Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Tregt system?


GAS

Anbefalte innlegg

Hei, lurer på om andre er plaget med med tregheter når dere slår av eller på mange lys samtidig? Når jeg slår av alle lysene (6 z-wave, 4 433 og 5 zigbee) går det normalt 2-4 sekunder men kan også ta 10-20 sekunder enkelte ganger.

Hvor rask respons har dere når dere styrer mange eller få lys?

Vurderer snart å bytte til homeseer selv om jeg liker hvor enkelt homey er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle lysene dine bruker seriell kommunikasjon, så den vil uansett ta ett og ett lys. Men 10-20 sekunder hørtes lenge ut... Her kan det typisk ta 5-6 sekunder å skru av hele huset, men da er det betydelig flere lys som skal slås av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det også slik i ny og ne... med HomeSeer... Stort sett et par sekund forsinkelse men andre ganger 10-20. Enkelte lamper er i seg selv også litt trege (men det er nå konstant og 1-2 sek), hører klikket i z-wave releet og så går der et sekund eller 2 før lyset tennes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter med dette, bruker homeseer selv.

kan faktisk gå flere minutter hos meg før alt er på, samt da kan enkelte selv da ikke skru seg på uansett.

 

får også en del spørsmålstegn på enheter, lurer på om det er noe feil med polling?

27AEBC45-99C4-4997-B7B1-F3F2FED1B729.png

Endret av Baron
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Baron skrev:

Jeg sliter med dette, bruker homeseer selv.

kan faktisk gå flere minutter hos meg før alt er på, samt da kan enkelte selv da ikke skru seg på uansett.

 

får også en del spørsmålstegn på enheter, lurer på om det er noe feil med polling?

 

Prøvd dette?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, ZoRaC skrev:

 

Prøvd dette?

 

Yes, kom frem at heatit termostaten på badet som jeg la til for litt siden sender litt mye (142 på 10 minutter)

men problemet har vært der før jeg monterte denne syns jeg..

 

ser forøvrig at denne enheten har polling aktivert på  21 minuter og 42 sekunder, noen spesielt grunn til at dette har blitt sånn?:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Baron skrev:

ser forøvrig at denne enheten har polling aktivert på  21 minuter og 42 sekunder, noen spesielt grunn til at dette har blitt sånn?:P

 

Har du gammel versjon av HomeSeer? Mener polling er default avslått nå... grunnen til det spesielle tallet er at HomeSeer ikke vil polle alle enheter samtidig og legger til noen sekunder på hver. 

 

Polling vil du vel egentlig slå av på det aller meste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, ZoRaC skrev:

 

Har du gammel versjon av HomeSeer? Mener polling er default avslått nå... grunnen til det spesielle tallet er at HomeSeer ikke vil polle alle enheter samtidig og legger til noen sekunder på hver. 

 

Polling vil du vel egentlig slå av på det aller meste. 

 

HS3 Pro Edition 3.0.0.534 (Windows)

Kan det være at jeg har en gammel UZB1? usikker på når den er fra...

 

eller har jeg rett å slett bygget opp systemet mitt feil kanskje, er jo den glade amatør ennå

Skjermbilde 2019-08-22 kl. 20.31.19.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Må nesten vekke liv i denne igjen jeg, er utfordrende til tider at systeme mitt går svært tregt. Det er ikke noe faste som er trege, har prøvd å bruke ExCeL arket som er lagt for å logge ”kommandoer” uten at det var noen nevneverdig mye der på noen komponenter.. er litt usikker på hvor gamle USB donglen er, kan det være en ide å bytte denne?:) noen som har opplevd det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Baron skrev:

Det er ikke noe faste som er trege, har prøvd å bruke ExCeL arket som er lagt for å logge ”kommandoer” uten at det var noen nevneverdig mye der på noen komponenter..

Screenshot?

Hvor lenge lot du debug'en gå?

 

13 timer siden, Baron skrev:

er litt usikker på hvor gamle USB donglen er, kan det være en ide å bytte denne?:)

Sannsynligvis ikke. Men du kan evt. prøve å flytte den til et annet sted, f.eks. med en forlenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.