Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Fins det en RF-fjernkontroll som kan brukes til mediekontroll?


Mastiff

Anbefalte innlegg

Jeg er ute etter en RF-fjernkontroll som kan brukes på samme måte som jeg bruker IR-fjernkontrollene og altså har knapper til medieavspilling, 0-9 for valg av nettradiokanaler og knapper til kildevalg. Den skal brukes til IKEA Symfonisk (Sonos)-oppsett, så den sender til systemet, som så gir Symfonisk-høyttaleren ordrer over nettverket via Home Asissant (som styrer Symfonisk fordømt godt). Jeg bruker denne typen IR-fjernkontroller, så noe lignende ville være perfekt, bare på et system som kan leses av rfxTRX, Tellstick Duo eller Z-Wave:

image.jpeg.9d1a62726aa969a143333f52a9fad11d.jpeg

Endret av Mastiff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fantes for 10-15 år siden, jeg husker ikke lenger om de er mulige å få fatt i. Jeg lette for noen år siden, men har ikke funnet dem... Dessuten var de vel en semi-kombinasjon av både IR og RF.

 

En 100% RF finnes nok ikke.

 

.... men det er ikke Harmony du er ute etter da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Moskus skrev:

Tidligere var den enda kulere fordi den ikke hadde "lysbryter-knappene" øverst.

Jeg bruker dem faktisk ofte når jeg har fjernkontrollen i hånda og ikke orker å snakke til Alexa. ? Er litt for glad i å overstyre lysautomatikken.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Venin skrev:

Jeg bruker dem faktisk ofte når jeg har fjernkontrollen i hånda og ikke orker å snakke til Alexa. ? Er litt for glad i å overstyre lysautomatikken.

Alright. Hvordan får du Domoticz til å snakke med den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mastiff skrev:

Den hadde vært topp hvis den funket uten skyintegrasjon, jeg liker ikke å bruke det... ;)

Det gjør den. Men du trenger "skyen" for å sette den opp for den støtter så mye utstyr at alt ikke er lagret i boksen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.