Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!
  • 0

Verisure + Arlo - IFTTT?


sorath

Spørsmål

Hei,

 

Er helt fersk i automasjons-gamet, har heller ikke valgt ett system som styrer alt enda - men har begynt å eksprimentere litt med IFTTT osv.

Har nettopp fått installert Verisure og har fra før Arlo Pro 2 med x antall kameraer.

 

Valget på Verisure ble tatt blant annet fordi jeg så at noen hadde fått til automatisering med IFTTT. Type Verisure "alarm på" sendes på e-post, IFTTT aktiverer deretter Arlo til Armed. Noen minutters forsinkelse her er ikke noe stress, da jeg tviler på at det er mistenkelig aktivitet utenfor huset i minuttene etter vi forlater det.

 

Denne muligheten forstår jeg er fjernet ift. Gmail som ikke lenger snakker med IFTTT. 

 

Har noen et forslag til en enkel løsning på hvordan jeg kan få kameraer på ved aktivering av alarm/skallsikring og motsatt?

 

Lukter jo også litt på å få ting i huset til å snakke sammen i samme slengen og gå for et system ala Home Assistant eller lignende for å koble alt sammen, type lysstyring (halogenspotter i hele huset må allikevel byttes til led, kan smarte de opp i samme slengen), iRobot produkter, Sonos, screens osv. Men om jeg kan løse Verisure/Arlo problemet enkelt før jeg kommer så langt hadde jeg satt pris på det. 

Endret av sorath
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 svar til spørsmålet

Anbefalte innlegg

  • 0

Email støtter ikke mye, den kan trigge basert på alle e-poster - men man kan ikke sette opp regelsett basert på innholdet i e-postene.

Postbox virker å være fjernet fra IFTTT.

 

Noen andre tips til e-post applets som fungerer i IFTTT med oppsett basert på innhold i e-poster eller subject line?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
20 timer siden, Moskus skrev:

Jeg tror dessverre vi har kommet dit at systemer som ikke snakker sammen direkte kan bli vanskelig å bruke skikkelig, med mindre du skaffer deg en smarthussentral som kan snakke med Verisure.

Ok, skjønner. Det var uansett next step så kan like godt gå dit. Kan jo være at Arlo da bør byttes ut med noe annet hvis dette ikke er kompatibelt.

 

Men for en rookie, hva/hvilke systemer og guider bør jeg lese for å komme i gang? Hva fungerer opp mot Verisure samt Sonos?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
20 timer siden, sorath skrev:

Hva fungerer opp mot Verisure samt Sonos?

Det er i det hele tatt lite som fungerer med Verisure, sånn offisielt. Men både Home Assistant og (for meg foretrukne) HomeSeer har tillegg som snakker med Verisure.

 

Jeg ville sett på Home Assistant, hvis du har overflod av fritid. Og HomeSeer hvis du kan spandere noen kroner på programvare (eller vente til November når det er på 50% salg).

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Svar på spørsmålet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.