Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

En del gammelt HSTouch stuff


Fermate

Anbefalte innlegg

I starten av 2013 var jeg veldig gira på HSTouch og laget en serie med Videoer som jeg la ut på HS boardet:

 

Sitat

The first video is called:
-a 3D Tabbed Dialog

The second one:
Importing graphics and working with transparency

The third:
Buttons!
Many of the problems it this video is now solved with a new utility program 'Powerpoint2HSTouch'.

The last one is called:
Toggles & Sliders and some more Powerpoint tricks

 

Den første inneholder bare produksjon av bakgrunner og jeg visste ikke på det tidspunktet at en kunne ta grafikken via clipboardet. Men jeg fikk så mye skryt for den at jeg ble motivert til å fortsette :)

 

Den andre inneholder en del praktisk teori om HSTouch designeren som er gyldig fremdeles. Transparens delen i Paint -NET er også fremdeles kjekk å ha noen ganger.

 

Den om knapper er den jeg er minst stolt av og en del av det jeg snakker om når det gjelder gjennomsiktighet er faktisk feil. Powerpoint legger PNG format med transparens på clipboard og det handler bare om å ta det ned uten å miste informasjonen. Det gjøres enklest med Powerpoint2HSTouch utilityen som dere finner i siste versjon her på hjemmeautomasjon.no under resurser.

Nå om dagen benytter jeg KUN spesialgrafikk til både UP og DOWN imager på alle knapper.

 

Den siste inneholder en del triks for å posisjonere ting riktig men dette er også unødvendig nå siden utilityen løser det meste.

 

 

Jeg jobbet også en periode med noe hacker software for HsTouch designeren som gikk litt i stå :)
Jeg bruker den selv av og til men å paketere den bli nok aldri noe av. Egentlig burde den blitt vist til HSTouch designer programmererne for å tipse om ting de burde innarbeide i designeren...

Men jeg kan anbefale videoen da den er på norsk og første del beskriver en del av bakgrunnen for utility'en og også bruken av den.

 

 

Jeg håper å få tid til å lage en del videoer på nytt om det jeg kan om dette temaet. Da ville jeg fordelt stoffet slik:

  • Hvordan fungerer egentlig HSTouch designeren
  • Basis bruk av HSTouch: En knapp, en status og en slider
  • Hvorfor og hvordan lager en egen grafikk til HSTouch (Hvor og hva lagrer en for å få det til å dukke opp i designeren)
  • Hvordan kan en sette opp Powerpoint til å lage 3D grafikk og hva er teorien bak en knapp som trykkes inn
  • Hva er problemene rundt det å eksportere grafikk fra Powerpoint til HSTouch og hva skal til for å løse det
  • Utility'en Powerpoint2HSTouch, hva er den og hvordan brukes den.
  • Effektiv produksjon av større løsninger
  • Noen tanker om grafisk og funksjonelt design av touchinterface'er for Hjemmeautomasjon

 

Så var det det med tiden da...

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.