Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Remotec ZXT-120 v.s. ZXT-600


Fjaeran

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...

600 er nyere enn 120-versjonen, og med det følger at 600 er Z-wave Plus og bl.a. støtter OTA-oppdateringer. Det er vel ikke usannsynlig at den nyere også har flere/andre koder enn 120-versjonen. Som det står på 600: "Built-in air conditioner IR codes, as well as cloud-based IR code library"

 

praksis så vil de nok oppleves forholdsvis like, når du først har programmert dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Fjaeran skrev:

Hvordan blir infoen på displayet oppdatert ?

Den gjør ikke det, iallfall ikke over IR.

 

Noen varmepumper kommer med RF til oppdatering av varmepumpen, men de aller aller fleste varmepumper har kun en-veis kommunikasjon. Derfor sendes ALLE innstillinger for hver minste ting du justerer med fjernkontrollen.

Displayet viser altså bare fjernkontrollens innstillinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.9.2019 den 18.23, Moskus skrev:

Den gjør ikke det, iallfall ikke over IR.

 

Noen varmepumper kommer med RF til oppdatering av varmepumpen, men de aller aller fleste varmepumper har kun en-veis kommunikasjon. Derfor sendes ALLE innstillinger for hver minste ting du justerer med fjernkontrollen.

Displayet viser altså bare fjernkontrollens innstillinger.


Regner med at den oppdaterer via RF da. Har jo også styring via WIFI. (Kaiteki)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
På 6.9.2019 den 18.02, Fjaeran skrev:

Fjernkontrollen har jo display.
Hvordan blir infoen på displayet oppdatert ?

Monterte nettopp en ZXT-600 på min Panasonic CS-HE9DKE fra 2006. Fant ikke den varmepumpen i kodelisten men etter litt prøv og feil ser det ut til at kode 323 virker som den skal. Parameter 30 og 34 ble begge satt til 1 slik at jeg får temperaturtilbakemelding ved 0.5 grader endring i rommet og hver time.

 

Det ser ut til at jeg har full (nok) kontroll over varmepumpen fra HS3 men samme hva jeg styrer derfra så endrer ikke displayet i fjernkontrollen seg og tilsvarende om jeg betjener fjernkontrollen så endrer ingenting seg i HS3.

Endret av SveinHa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, SveinHa skrev:

Det ser ut til at jeg har full (nok) kontroll over varmepumpen fra HS3 men samme hva jeg styrer derfra så endrer ikke displayet i fjernkontrollen seg og tilsvarende om jeg betjener fjernkontrollen så endrer ingenting seg i HS3.

Det er vel helt pr. design?

IR er ikke to-veis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.