Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Magnetsensor dukker opp som bryter i stedet


Aslak

Anbefalte innlegg

Hei! Ny medlem og ganske ny på smarthjem her :)

Jeg byttet ut min Tellstick Duo med en Znet v2 i går. Fra før hadde jeg en 433mhz Telldus magnetsensor montert på garasjeporten som enkelt fortalte meg om porten var åpen eller lukket. Det fulgte også med en identisk sensor i startpakken jeg kjøpte nå.

 

Når jeg legger disse sensorene til i Telldus Live så dukker de opp som brytere i stedet. Jeg kan trykke på lukke og åpne (dette har selvfølgelig ingen funksjon foruten i Live), men hverken Live på web eller i app får med seg om garasjeporten faktisk er åpen eller lukket.

 

Har jeg lagt til på feil måte? Jeg har valgt å legge til ny device, 433Mhz,  Telldus, Door/Window Sensor. Så har jeg trykket på knappen på sensoren til Telldus Live sier at den har fått det den trenger. Når det er gjort blir enheten lagt inn men da som en slags bryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha flyttet gateway litt nærmere og så gå inn på "scan signal" eller hva det nå heter. Deretter mens den står på trykke på signalknappen på magnetbryteren noen ganger, så kom det seg.

 

Planlegger å bytte ut 433 mhz enhetene med zwave fremover. Håper rekkevidden er litt bedre.

Litt skuffet over at Homekit-plugin ikke virker. Det er nesten en dealbreaker for meg. Hadde håpet å slippe å sette opp Home Assistant igjen bare for å få det.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.