Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!
  • 0

Baron

Spørsmål

Etter mye prøving har jeg endelig fått til kommunikasjon med 433mhz enheten, mottaker blinker når jeg trykker på knappene osv, får delevis brukt dem vis input device, men med begrensinger da det er output som skal benyttes iflg homeseer-skolen kapittel 5 :D

 

Utfordringen er: Jeg skjønner ikke helt hvordan jeg skal sette nexa dobbelt bryteren i læremodus, har prøvd trykke raskt 3 ganger, etterfulgt av å trylle «on» på device som er laget. Ingen suksess... heller ikke å holde inne i 10 sekunder, slippe også trykke «on» på device slik kapitlet forklarer. 

 

Er det en spesiel måte å sette disse bryterne i læremodus manualen ikke dekker? 

image.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 svar til spørsmålet

Anbefalte innlegg

  • 0
13 timer siden, Baron skrev:

mottaker blinker når jeg trykker på knappene osv, får delevis brukt dem vis input device, men med begrensinger da det er output som skal benyttes iflg homeseer-skolen kapittel 5 :D

Unnskyld, men hvor står det i del 5?

(Jeg kan selvfølgelig ha skrevet feil, men da må jeg rette det)

 

En slik bryter er en input-device. Den sender informasjon inn til HomeSeer.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
10 minutter siden, Moskus skrev:

Unnskyld, men hvor står det i del 5?

(Jeg kan selvfølgelig ha skrevet feil, men da må jeg rette det)

 

En slik bryter er en input-device. Den sender informasjon inn til HomeSeer.

 

"Legge til en output enhet
En "output" enhet er en enhet som RFXCOM-pluginen skal styre, som en av/på-modul eller en dimmer.

Å legge en til er faktisk ganske enkelt, forutsatt at man har riktig firmware på enheten, og valgt gjeldene protokoll i oppsettet."
 
slik jeg leser denne så er dette for av/på-modul og dimmer
du nevner bare termostat osv på Input :)
 
beklager feiltolkning fra min side evt... nybegynner som bare følger "læreboka" :D:D:D:D 
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Det er kanskje bare jeg som har vært inne i det for lenge, men dette:

7 minutter siden, Baron skrev:

En "output" enhet er en enhet som RFXCOM-pluginen skal styre, som en av/på-modul eller en dimmer.

... tenker jeg betyr det ikke gjelder fjernkontroller. RFXCOM-plugin'en skal ikke styre fjernkontrollen, det er motsatt. :) 

 

"Av/på-moduler" er typisk innstikk-moduler man setter i en stikkontakt, og som RFXCOM da kan skru av og på.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Svar på spørsmålet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.