Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Homeseer til futurehome


Deuce

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Skal selge leiligheten min med Homeseer. Men kunne tenke meg å skifte ut sentralen til en futurehome før salg. 

Hvordan burde jeg gå fram for å skifte sentral?

Ekskludere alle nodene først og evt en fabrikkreset? Eller er det ikke så nødvendig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Deuce skrev:

Hvordan burde jeg gå fram for å skifte sentral?

Den harde veien (altså ekskludere alle enheter og inkludere dem på nytt), er nok dessverre det eneste alternativet (som jeg vet om). Men du kan høre med FutureHome om man kan overføre et nettverk til dem. Jeg tviler, men det er lov å håpe.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

takk for svar.

Etter å lest litt nøyere om Futurehome tror jeg at det blir droppet.

Noe så enkelt som å bruke en heatit z-push bryter for å skifte moduser var ikke mulig i Futurhome. 

Eller som mottoet deres sier: "kommer snart". var vel sagt for 7-8 mnd siden... 

 

Da er jeg litt mer usikker på hvilken sentral som er "salgsvennlig". Tror at Homeseer bare blir mas hvis noe skal endres/feiler. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde uansett gått for FutureHome. Det er uansett smartere enn hva kjøperen hadde tenkt seg.

Alternativet er vel mer Homey, kanskje, men jeg vet ikke om det er så fantastisk mye bedre enn HomeSeer når det kommer til stykket.

 

Evt. kan du bare sette inn en Zee2-boks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik jeg ser det så er enkleste alternativ å ikke gjøre noe, men opplyse om at det er mulig å legge inn hjemmeautomasjon. Med mindre ting er satt opp slik at man må ha hjemmeautomasjon for å f.eks. slå på lyset.

Du kommer til å bruke masse tid og penger på andre ting i salgsprosessen.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.