Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Verisure og TellStick ZNet Lite v2


Anbefalte innlegg

Jeg har Verisure sin trådløs modul installert i en dørlås, men konseptet er mye av det samme ...

IFTTT bla. støtter Verisure, og Telldus, så via IFTTT så kan jeg styre dørlåsen via telldus, eller lys via dørlåsen.

F.eks. en regel som sjekker om døren er låst eller ikke når man skrur av "huset" hvor lyset på soverommet blir stående på hvis den ikke er låst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, flyingdingy skrev:

Jeg har Verisure sin trådløs modul installert i en dørlås, men konseptet er mye av det samme ...

IFTTT bla. støtter Verisure, og Telldus, så via IFTTT så kan jeg styre dørlåsen via telldus, eller lys via dørlåsen.

F.eks. en regel som sjekker om døren er låst eller ikke når man skrur av "huset" hvor lyset på soverommet blir stående på hvis den ikke er låst

 

Hva mener du med at Verisure støtter IFTTT? Via HomeAssistant eller lignende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Det finnes en Verisure-plugin for Telldus (installeres ved å logge seg direkte på Telldus-boksen med dennes IP-adresse fra en PC / nettbrett på samme nettverk, logge inn med Telldus brukernavn og passord, og velge siden "Plugins"). Etter at jeg installerte denne, får jeg opp en haug sensorer fra Verisure. Temperaturer fra de forskjellige Verisure-boksene, om alarmen er på eller ikke, samt status på dørsensorer. Da kan man lage hendelser som trigger på disse dataene, for eksempel å slå av ting når alarmen blir satt på og vice versa. Ulempen er at det kan gå endel minutter før Telldus mottar data fra Verisure - sansynligvis fordi Verisure ikke henter ut data fra systemet kontinuerlig, men med ett eller annet tidsintervall.

 

Å styre Verisure-enheter fra Telldus går derimot ikke med denne plugin'en, og det er vel med hensikt, av hensyn til sikkeheten. Så jeg kan ikke låse døra eller sette på alarmen fra Telldus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.