Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Hvordan assosiere mot z-water?


Anbefalte innlegg

Da har jeg to z-water som tilsynelatende fungerer, og en haug av heatit z-thermostat med firmware 1.92 som står rundt omkring i huset.

https://www.thermo-floor.no/media/multicase/documents/_tfasdokumentasjon/heatit controls/heatit z-water/manual_heatit_z-water_analog inputs_fw 2.1_ver2019-a_eng.pdf

Hvis jeg forstår manualen til z-water rett, skal man man assosiere fra termostat mot z-water med samme nummer på endpoint som switch-nummer man ønsker å styre.

Problemet er at når jeg er inne på root termostaten, dukker det bare opp 4 endpoints i listen...

Hvis jeg går inn på root til z-water, og blar rundt i assosiasjonslistene, dukker det opp 14 endpoints på alle enheter.

Det virker som at antall endpoints tilgjengelig avhenger av hvilken enhet man er innpå, og ikke hvilken enhet man velger i rullegardinmenyen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg ikke finner en løsning på dette problemet, blir alternativet å lage en(titalls) event som starter/stopper z-water-switchen basert på relestatus i termostaten.

Da blir homeseer man-in-the-middle for å få kommunikasjonen mellom termostat og z-water til å fungere, men men....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Squirrel skrev:

Problemet er at når jeg er inne på root termostaten, dukker det bare opp 4 endpoints i listen...

Ja, det festlige her er at for at resten skal dukke opp, må du gjøre en assosiasjon først. Men når du har gjort det, kommer resten av endpoints opp. :)

Så er det bare å fjerne den første assosiasjonen. Og når du har gjort det, så blir alle Endpoints værende i lista, slik at det er lett å sette opp de andre.

 

 

image.png

  • Confused 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heh, det var jo veldig interessant da. Da skal jeg forsøke å sette opp noen assosiasjoner mot de første endpointene først da, og se hva som skjer!

Finner ikke noen dokumentasjon på hvilken gruppe som skal brukes i heatit z-thermostat? Satser på at det er gruppe 2, men det finnes jo flere grupper der. Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Squirrel skrev:

Finner ikke noen dokumentasjon på hvilken gruppe som skal brukes i heatit z-thermostat?

Bildet over viser hvordan det fungerer der jeg satte opp Z-TRM og Z-Water. Group 4 er det som styrer selve vannkursen, og i dette tilfellet er den koblet til utgang 5 på Z-water nr 2 (det er to stykker pga. av antall sløyfer).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.