Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Problemer med plugins for HomeSeer


Guahtdim

Anbefalte innlegg

Denne posten har dukket opp på HomeSeers forum

https://forums.homeseer.com/forum/developer-support/programming-plug-in-development/hs3-plugin-development-private/1324551-urgent-defensive-coding-in-your-plugins-please-read-if-you-develop-plugins-for-hs3

I praksis så betyr det at de med mange devicer og treige? maskiner kan få problemer med plugins som feiler når de prøver å hente ned oversikt over devicer i HomeSeer. Jeg har ikke helt oversikt over hvordan jeg gjør det selv, men så langt er det kun i GCalSeer jeg automatisk lager en device hvis den ikke finnes. Mulig jeg må kikke litt mer på kode når jeg bruker kallet GetDeviceEnumerator.

 

HomeSeer jobber med saken.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Moskus skrev:

Jeg har lagt en runtine som kjører gjennom GetDeviceEnumerator og legger det i en liste, og lurer på om det egentlig er andre måter å gjøre det på...

 

Jeg skummet igjennom i går - kort sagt, hvis den returnerer Null, så betyr ikke det nødvendigvis at den ikke finner noen devicer (den timer ut), så da må man kalle funksjonen en gang til. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at i denne tråden så skriver de at problemet oppstår ved ca 1000 devicer eller mer og da på linux-boksene som de selv har solgt (disse er vel såvidt bedre en RPI 3?)

https://forums.homeseer.com/forum/pool-controller-and-interface-plug-ins/pool-controller-and-interface-discussion/autelis-pool-control-spud/1323261-what-version-of-net-are-you-building-with

 

Jeg vet ikke hvor mye jobb jeg kommer til å gjøre med dette. Inntil videre gjør jeg ingenting med mindre noen hyler. I første omgang så jeg for meg å måtte flytte all logikk som har med HomeSeer over til ett eget prosjekt og begynne å køe opp kall. Det hadde blitt en massiv flaskehals med store sjanser for spaghetti.

 

Siden jeg i hovedsak lager plugins for eget bruk så blir det vel kun at jeg gjør endringer skulle jeg selv ende opp med problemer. Men hardware-messig skulle jeg ha mer enn nok jern til å dra igjennom ting hurtig nok med tanke på at jeg er ett stykke unna 1000 devicer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.