Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Nexa NBA-001 og homeseer


Galder

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har kjøpt en Nexa temperatur og fuktighetsmåler, men jeg klarer ikke å finne den i Homeseer.

 

Jeg har fulgt homeseer guiden og det skulle jo i utgangspunktet være veldig lett.. Ifølge manualen til RFXCOM'en så står den oppført ?

 

Å legge til en sensor er vel kanskje enda enklere, igjen forutsatt at man har valgt riktig firmware og protokoll.
Det aller første vi gjør er å gå til Plugins → RFXCOM → Input Devices, og trykker "Clear sensor heard list" for å fjerne eventuelle innkomne, falske signaler vi ikke er interessert i.
 
Da jeg gjorde dette første gang så fant jeg tre 3-4, jeg regnet med at de var gamle (som de helt sikkert var), så jeg slettet de og forsøkte å ta batteriene ut og inn igjen. Jeg har siden prøvd å parre den med "sync" knappen, og jeg har prøvd å bare vente en god stund for å se om den sender noe ut, men det dukker aldri opp noe.
Jeg har også flashet firmwaren til siste versjon (jeg bruker RFXtrx433XL.
 
Noen som har noen forslag hva som kan være galt? ?
 

 

rfxcoom.jpg.269f992e2410ffcc51a2845e9ed8107c.jpg

 

 

 

 

 

 

 

Endret av Galder
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...
  • 1 år senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.