Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Trykkmåling med Smart Implant


myrene

Anbefalte innlegg

Prøver å monitorere vanntrykket med en slik https://www.ebay.com/itm/Pressure-Transducer-Sender-Stainless-Steel-0-4-5V-For-Oil-Fuel-Air-Water-Great/253624497965?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&var=552852737242&_trksid=p2060353.m2749.l2649 og en Fibaro FGBS-222. Har koblet det opp, og trykksensoren gir volt ut, og Smart Implant er lagt inn uten feilmeldinger i HS3, men hvordan får jeg lest dataene? Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg vet jeg har mange "svin på skogen" når det gjelder navngiving, du har helt rett, men det var nå hvordan jeg får data ut av en Smart Implant jeg nå var ute etter ?

 

Endret av myrene
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig må jeg innrømme at jeg er særdeles imponert over deg Moskus og alle dere andre som bruker tid på å lære opp oss noviser.

Dere gjør en kjempejobb, og er raskt på pletten når det ønskes råd.

 

Selv er jeg pensjonist, og driver med dette som hobby hjemme og på hytta, ikke noe mer.

Dermed er jeg litt til og fra, da jeg som regel fikser ting selv via dere og web, men her er jeg på bar bakke.

 

Dere svarer jo innen minutter eller timer, ære være dere for hjemmeautomasjon i Norge (verden, jeg ser du Moskus og andre er aktive ute også).

Uten dere hadde det blitt kjedelig, og utrolig mye bom konfigureringer og frusturasjon.

 

Igjen, takk for alt dere bidrar med, det er uerstattelig.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, myrene skrev:

det var nå hvordan jeg får data ut av en Smart Implant jeg nå var ute etter ?

Ja, jeg er faktisk litt usikker på om den er fullt støttet på andre plattformer enn Fibaro sine egne.

 

Du kan prøve å trykke "Poll" på Device Management siden, for å sjekke om HomeSeer får sendt noe data fra Smart Implant når den spør etter det. Hvis den får data, så kan vi sjekke litt mer. Problemet akkurat nå er at jeg ikke ser hvilken device som burde fått denne dataen...

 

Smart Implant er ofte brukt til å hente digitale input'er og styre reléene, men det er ikke mye brukt til andre ting. Jeg ser bare referanser på HomeSeer-forumet, men ingen der heller har fått noe til enda. Kanskje må du prøve en beta-versjon av Z-wave plugin'en.

 

 

9 timer siden, myrene skrev:

Forøvrig må jeg innrømme at jeg er særdeles imponert over deg Moskus og alle dere andre som bruker tid på å lære opp oss noviser.

Dere gjør en kjempejobb, og er raskt på pletten når det ønskes råd.

Jeg tror på kunnskapsdeling, jeg tror det er nyttig både for den som deler og den som blir delt med. :)

Jeg liker hjemmeautomasjon, og deler med meg så godt jeg kan. Så lærer jeg selv også samtidig. En soleklar vinn-vinn situasjon!

 

 

 

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trykket på Poll, men Node 39 gir ingen tilbakemelding utenom intern temperatur, så det betyr vel at Smart Implant er ubrukelig til dette formålet.

Jeg hadde den liggende, og tenkte den var ok til dette, men jeg får se meg om etter en annen løsning til å lese av trykket.

 

image.thumb.png.46f51a2154a38a01f9047d157e540e8e.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, myrene skrev:

Javel? Jeg har liggende 2 stk. ESP8266 med releutganger og WiFi modul på, men hvordan setter jeg denne opp mot min HS3 som kjører på Windows?

Arduino-plugin beskrivelse (støtter nå ESP8266/NodeMCU):
https://forums.homeseer.com/forum/analog-digital-io-device-plug-ins/analog-digital-io-discussion/arduino-enigmatheatre/83067-about-the-arduino-plugin

 

Kort fortalt:

  • Definér innstillinger til et nytt "board" (IP-adresse, port, etc)
  • Last opp .ino-fil til ESP8266 med hjelp av Arduino programvaren
  • Konfigurer input og output i plugin'en.

Ferdig. :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter det jeg kan se, så kan en med foreslått løsning kun motta digitale målinger og ikke Analoge.

Sensoren min gir 0.5V-4.5V mens det jeg kan se, så er det kun digitale innganger på Arduinoen min.

 

Finnes det Arduinoer som også har inngang for 0.5V-4.5V ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har fått Fibaro Smart Implant til å virke? Prøvde min nå med 3 stk DS18B20 sensorer og den kom opp i HS3 tilsvarende som lengre oppe i denne tråden med kun 1 temperatur og det ser heeeeeelt feil ut i mitt hode. Har en av den gamle sorten gående med samme oppsett og den funker fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Har fått kortet, men får denne meldingen under kompilering:

 

C:\Program Files (x86)\Arduino\libraries\SoftPWM\SoftPWM.cpp:26:20: fatal error: avr/io.h: No such file or directory

 #include <avr/io.h>

                    ^

compilation terminated

 

Noen som vet hvorfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.