Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Nest Protect og Homeseer? Erfaringer?


mr.rs4

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, mr.rs4 skrev:

Hvilke andre brannmeldere bør jeg se etter da? 

Z-wave? :)

Jeg har Fireangel med Z-wave-modul. Ellers har FutureHome også Z-wave brannvarslere.

Popp har, men er noe begrenset i antall i et Z-wave-nettverk. Fibaro sine kan ikke seriekobles.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, mr.rs4 skrev:

Ja, men om en ikke oppdatere Nest, så vil de snakke sammen da? 

Eller er det "tvunget" oppdatering? 

 

Jeg tipper man ikke snakker direkte med Nest-utstyret, men Nest sine servere. Da er det Nest som velger når de stenger tilgangen, uavhengig av Nest-utstyret..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, mr.rs4 skrev:

Vurdere å bare kjøpe Nest Protect

 

Men ser denne og som har Brannvarsler - Røyk, varme og Karbonmonoksidvarsler (Batteri)

https://shop.futurehome.no/nb_NO/shop/product/brannvarsler-royk-varme-og-karbonmonoksidvarsler-batteri-1904

Futurehome sin ser også veldig bra ut, men etter hva jeg har forstått, så kan de kunn seriekobles via zwave, og ikke internt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
På 18.9.2019 den 16.52, mr.rs4 skrev:

Vurdere å bare kjøpe Nest Protect

 

Men ser denne og som har Brannvarsler - Røyk, varme og Karbonmonoksidvarsler (Batteri)

https://shop.futurehome.no/nb_NO/shop/product/brannvarsler-royk-varme-og-karbonmonoksidvarsler-batteri-1904

 

Hei, hva gjorde du med dette?

 

Gikk du for Nest?

 

Kjørte test av 6 stk. Popp - og, vel, ja - vurderer å bytte ut disse og få noe "enklere".

 

?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Futurehome sin ser også veldig bra ut, men etter hva jeg har forstått, så kan de kunn seriekobles via zwave, og ikke internt.

Spurte Futurehome om dette og fikk følgende svar:


Enhetene er fortsatt meshet sammen selv om huben er nede!
Om man har en stor bolig vil det være smart og ha 230V versjonen som fungerer som en mesh node som når ut til batteri-enhetene og opprettholder kontakten med huben.
Man kan selvfølgelig ha batterienheter, men for store boliger vil det være sikrest med hvertfall en 230V-enhet på hver etasje.

Når man setter disse opp velger man også hvilket rom disse skal være i både på selve varsleren og i appen. Da vil de andre varslerne si ifra hvor brannen/varme og-røy utviklingen er lokalisert.

https://shop.futurehome.no/shop/product/smoke-detector-smoke-heat-and-carbon-monoxide-detector-battery-1904

230V anskaffes via elektriker.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare så jeg er sikker på at jeg forstår det riktig; denne z-wave assosiasjonen er en fullgod «seriekobling»?

I så fall virker denne røykvarsleren som en av de få som ikke har noen av de vanlige begrensningene. Den støtter:

- Seriekobling uavhengig av hub (i motsetning til Fibaro?)
- Ingen begrensning på antall enheter (i motsetning til Popp?)
- Mulighet for integrasjon i smarthjem (i motsetning til Nest med stengt API)
- Varsling av hvilken røykvarsler som trigget først (i motsetning til KD101 / Nexa)
- Batteri drift hvis man ønsker det (i motsetning til Fireangel)

Ulempen er selvfølgelig en stiv pris...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Automo skrev:

Bare så jeg er sikker på at jeg forstår det riktig; denne z-wave assosiasjonen er en fullgod «seriekobling»?

Så lenge de er i et Z-wave nettverk og har kontakt, skal de kunne reagere på samme meldinger uten at hub/interface/hjerne er oppe, ja. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.