Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

temperaturmåling ved høy varme


Anbefalte innlegg

de kom med spm om å få logget nå temp på en kranbom over ett eksosrør.  

kun kortvarig og meget provisorisk. 

Temperaturen som kommer ut av eksosrøret er langt over selvannteningspunktet for gass. så dette området går utenfor ex..   men har igjen å få det verifisert av de rette instansene.

 

Tanken med å få gjort dette trådløst var for å forenkle installasjonen og at det ikke kostet all verden. og hvor greit hadde det ikke vært å bare stripsa opp 4 temperatur sensorer og satt en gateway inn i kranhuset. 

 

men slik det ser ut nå så finner jeg ingen enheter som tåler noe over 120°C.  Så løsningen blir vel å stripse opp PT100 element og trekke kabel inn til kranhuset hvor jeg kan sitte inne å kose meg under høststormene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, supersand82 skrev:

men slik det ser ut nå så finner jeg ingen enheter som tåler noe over 120°C.  Så løsningen blir vel å stripse opp PT100 element og trekke kabel inn til kranhuset hvor jeg kan sitte inne å kose meg under høststormene :)

Det hadde jeg nok gjort i utgangspunktet. Da kan du logge vesentlig hyppigere og slipper batteri-diskusjonen offshore. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.