Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

HDMI matrix


Actibus

Anbefalte innlegg

Finnes det rimelige HDMI matrix som kan styres enkelt via PC?

Dette må være så enkelt at bestemor klarer det, gjerne noe med åpent API så kan jeg godt programmere en løsning selv.

Med flere inn og utganger som kan krysskobles, f.eks at INPUT 1 skal sendes til OUTPUT 2 den ene kvelden, og til OUTPUT 4 den andre kvelden, slik at man ikke må bytte kabler.

Litt usikker på antall inn og utganger, men ser for meg 3-4 innganger og samme antall utganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Actibus skrev:

Men hvordan er kvaliteten på slike tro? 

Det vet du fra før. ;)

Det er veldig "hit n' miss". Noe er bra, andre ikke. 

 

Men den duger nok sikkert. Regn med å bruke litt tid på å banne over dokumentasjonen på RS-232-porten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I TV-benken min så har jeg akkurat nå en 3-veis HDMI-switch og en HDMI-splitter til 2 utganger, som jeg bruker til å få signal på TV, prosjektør, og via switchens optiske utgang, også lyd til hodetelefoner eller Sonos lydplanke.

 

Etter tordenvær for et par uker siden virker det som om splitteren døde, og i stedet for ny kunne jeg heller tenkt meg en matrise. 

Denne fra Kjell virker jo lovende, fordelen med å kjøpe fra de er at de er greie på å bytte hvis det ikke funker. 

kombinert-4k-hdmi-switch-og-splitter-4-v

Denne har jo ikke RS232, men det opplegget jeg hadde funket fint å styre fra Harmony. Kanskje det kan være løsning for Actibus også? Gi folk en instruks om hvor de skal trykke på én fjernkontroll som setter i gang alt som trengs.

 

MEN den fra Kjell er ikke tilgjengelig før om 3 uker eller så. Noen som vet om noe lignende som er kjøpbart i Norge nå?

(Merk at den optiske utgangen er det som ikke finnes i de fleste andre jeg har sett)

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.