Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

LED oppsett og Homeseer


Galder

Anbefalte innlegg

Jeg har planer om å lage et rom hvor jeg vil ha en ledstripe skjult bak en list rundt taket ?

 

Men jeg har null peil på LED striper og jeg har lest igjennom en haug med tråder her men trenger litt mer "konkret info" (det burde vært en enkel LED guide (eller finnes en?).

 

Planen: En LED list som går rundt taket, hvor jeg kan både dimme og justere fargene. Omkretsen av rommet er ca 14-18 meter.

 

Så hva er den smarteste måten og få det til på?

 

Det er vel to ting som jeg trenger å tenke på: omformer og styring.

 

Med tanke på feks styringen så regner jeg med at en trenger en Fibaro RGBW kontroller. Og kan jeg da bruke en 12 eller 24V omformer fra stikket og så til kontrolleren, og deretter ut til LED stripene?

Etter adapteret eller omformeren så er det vel 12 eller 24V, så kan alt dette gjøres selv?

 

Og hva med lengden på stripene. Er det slik at en kan regne ut at hvis feks listene drar 14.4 W pr. m så blir det 14.4 W / 1,2 A pr meter. Og Fibaroen har kapasitet opp til 12A (eller 6A hvis kun en kanal). så det vil si at jeg kan bruke en kontroller på 12/1,2A = 10 meter (hvis minst to striper)?

 

Så jeg trenger to slike kontrollere og så en omformer fra 220V til 12V på min. 260W? ?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Endret av Galder
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.