Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

RG-11 Regnsensor - Powerbuy 2019


Guahtdim

Anbefalte innlegg

Enheter+ Frakt : 6020
Toll/moms: 1586 
Totalt 7606 /12 = 633,33 per enhet (før kostnad ved videreforsendelse)

Jeg reiser desverre bort neste uke, men kan ta det med på jobben for de som ønsker å hente f.eks. fredag. Hvis ikke blir neste sjanse mandag 15. oktober.

 

Ta kontakt med tanke på hvordan man ønsker at jeg skal gå fram (hentes i Oslo/Moss eller videresendes). Hvis det skal videresendes så er jeg usikker på hvor mye posten skal ha for embalasje og frakt. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutes ago, Guahtdim said:

Enheter+ Frakt : 6020
Toll/moms: 1586 
Totalt 7606 /12 = 633,33 per enhet (før kostnad ved videreforsendelse)

Jeg reiser desverre bort neste uke, men kan ta det med på jobben for de som ønsker å hente f.eks. fredag. Hvis ikke blir neste sjanse mandag 15. oktober.

 

Ta kontakt med tanke på hvordan man ønsker at jeg skal gå fram (hentes i Oslo/Moss eller videresendes). Hvis det skal videresendes så er jeg usikker på hvor mye posten skal ha for embalasje og frakt. 

Bor i Trøndelag, så vanskelig å få det hentet.

Reiser også bort så har ikke noe hast, men om du finner ut hva forsendelsen koster etter hvert, så kan jeg vippse deg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutes ago, JohnMartin said:

Bor i Trøndelag, så vanskelig å få det hentet.

Reiser også bort så har ikke noe hast, men om du finner ut hva forsendelsen koster etter hvert, så kan jeg vippse deg. :)

Jeg skal se om jeg finner noe postkontor som kan svare meg på dette. Det er ikke så mange av de lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, Gizmo said:

https://www.posten.no/priser

 

Er vel brevpakke til kr 85,- eller Norgespakke til kr 180,-?

Jeg mistenker at en brevpakke krever embalasje i tillegg og der koster vel den som passer best 19 kroner. Norgespakke kommer med embalasje om jeg ikke husker feil. Men det finner jeg ut idag. På baksiden av nabohuset der jeg jobber er det faktisk ett postkontor.

Endret av Guahtdim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hei,

Norgespakke er kun prisen for forsendelsen, emballasje kommer i tillegg.

En luftputekonvolutt bør jo gjøre nytten, både som brevpost og Norgespakke, koster ca 20,-

Fordelen med Norgespakke er at det er sporing og forsikring inkludert.

Går en inn på posten.no og kjøper Norgespakke og printer lappen hjemme så koster det mindre, det har jeg brukt mye selv da jeg solgte på nett.

 

/Helge

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for info. 

 

Esken med sensoren har målene 14.3 cm x 8.5 cm x 9. 2 cm. Jeg har tatt med en for å teste ut på postkontoret for å finne egnet embalasje. 

 

Jeg har hele tiden trodd at Norgespakken var fullstendig løsning (embalasje og frakt), men hvis det kun er frakt så er det like greit å kjøpe det over nett. Jeg er tydeligvis veldig sjelden avsender... 

 

Endret av Guahtdim
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal selvfølgelig velge den metoden du som er enklest for deg og som du foretrekker @Guahtdim, men om du ikke kjenner til det så finnes det en alternativ tjeneste til posten; megtildeg.no. Disse pakkene er små nok til at du kan benytte tjenesten deres der de henter pakken i postkassen din og leverer i postkassen til mottaker (Forutsatt at de støtter tjenesten på din adresse). Dette koster 65kr.

Det kan selvfølgelig bli litt klønete med den mengden pakker du skal sende...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt forslag, men jeg er redd for at det ikke kommer til å fungere siden jeg mistenker at vår postkasse er litt for liten i forhold til pakkene som skal sendes avgårde og da går prisen opp til 139.- I tillegg så har vi lås på vår postkasse og jeg tror ikke det er en nøkkel alle har tilgang til.

Uansett ett godt alternativ når det passer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært innom postkontoret og det er enten Norgespakke til 149.- på nett + embalasje 19. Eventuelt hvis man ikke vil ha sporing og forsikring: postpakke til 85 + embalasje 19.-.

 

Eventuelt at man plukker opp hos meg i Moss eller på jobb i Oslo (Nydalen).

 

Ett annet alternativ er å benytte en person som hub hvis dere skulle være flere i samme by. 

 

Ta kontakt pr melding for detaljer.

Endret av Guahtdim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@runewa kan være postmann hvis det er flere i Bergen av dere gjenværende. Jeg har ikke hørt fra 

@Siggi@Movcon, @JohnMartin, @Hr Kotelett, @bio med tanke på hvordan pakken skal videre fra meg. Send meg en PM, eventuelt send en PM til runewa for å bli enige hvis dere er fra Bergen og ønsker felles forsendelse.

 

Neste runde med utleveringer og sendinger blir tidligst i uke 42 siden jeg tilbringer uke 41 i Spania. 

 

Endret av Guahtdim
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...
  • 2 måneder senere...

Monterte min for 3 dager siden. Brukte en Fibaro Smart Implant. Får melding på lydanlegget i stua når det begynner å regne, hvis huset er i hjemme modus - kult. Melding kan jo være "Hei kjerring opp av sofaen, det har begynt å regne, så da må du ta inn klærne som henger ute på snora" ?

Enkelt å montere og litt kuult ...

Brukte delvis Moskus @psv021sin guide

Endret av Byelektrikeren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.