Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Motoriserte rullegardiner


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har nettopp flytta inn i egen leilighet og er gira på å gjøre ting litt automagisk. Og én av tingene som står først automagiseringskøen er rullegardinene. I stua går det greit: der er 140 cm nok, og IKEAs Trådfri vil fungere (når de kommer på lager igjen). Men på soverommet derimot ... er jeg den heldige vinner av 150 cm bredt vindu. Her er altså ikke IKEA bredt nok. Jeg har lest litt her og sett litt rundt og ser at kombinasjonen av "dum" rullegardin med motor er en mulighet. En ting er motoren, der er det jo flere alternativer, men da blir jo spørsmålet hvilke rullegardiner som passer til motoren.

 

Så derfor spør jeg: hva er ditt rullegardinoppsett? Hvor har du kjøpt motoren og hvor har du kjøpt rullegardina?

- Og ikke minst: hvordan fungerer det?

Endret av skreyzig
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Venin skrev:

Hvordan er støyen på IKEA sine vs Rollertrol?

Noenlunde likt vil jeg si, men holder du en revolver mot hodet på meg så heller jeg vel mot at Rollertror er ørlite mer bråkete.
Men for min del er ikke forskjellen stor nok til at det har noen innvirkning på valget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg, som nok er over snittet interessert i problemstillingen som fagmann, mener det er påfallende mye strukturlyd som følger av slike motorer. Har lurt på om jeg må eksperimentere litt mer med elastiske innfestingsmetoder for å få ned støyen.

 

Motorene støyer ikke så mye i seg selv, men vibrasjonene får platelag til å stråle en del lyd. Klassisk problem med slike motorer, forøvrig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Moskus skrev:

Jeg, som nok er over snittet interessert i problemstillingen som fagmann, mener det er påfallende mye strukturlyd som følger av slike motorer. Har lurt på om jeg må eksperimentere litt mer med elastiske innfestingsmetoder for å få ned støyen.

 

Motorene støyer ikke så mye i seg selv, men vibrasjonene får platelag til å stråle en del lyd. Klassisk problem med slike motorer, forøvrig. 

What he said :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.