Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Fibaro smart implant på ringeklokke


Squirrel

Anbefalte innlegg

Driver å kobler opp en fibaro smart implant på en eksisterende ringeklokke i huset der jeg bor. Standard ringeklokke av typen "Big Ben" på strøm og vanlig friedland/honeywell dørknapp.

Kjører knappen på IN1, og kobling mot ringeklokken på OUT1.

Bruker settings monostable og automatisk avklobling på OUT1 på 0,7 sekunder.

 

Hvor jeg aktiverer kretsen på homeseer hjemmesiden, får jeg et perfekt "Pling-plong". Men det fungerer ikke å trykke på knappen. Etter masse prøving og feiling, konkluderer jeg med at smart implant ikke registrerer en lukking/brying av kretsen når man trykker inn ringeknappen, sannsynligvis fordi det er et ledlys på knappen som sørger for en mikroskopisk strømgjennomgang når knappen ikke blir trykket på.

 

Noen her som har funnet noen måte å omgå dette på? Den eneste løsningen jeg ser, er å kjøpe meg en ny dørknapp som har 100% bryting av kretsen når den ikke trykkes på (les: uten lys).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Squirrel skrev:

Etter masse prøving og feiling, konkluderer jeg med at smart implant ikke registrerer en lukking/brying av kretsen når man trykker inn ringeknappen, sannsynligvis fordi det er et ledlys på knappen som sørger for en mikroskopisk strømgjennomgang når knappen ikke blir trykket på.

Koble den til INPUT2, så kan du jo lese ut om status endrer seg hvis du trykker på den. 

Jeg tror imidlertid du har rett. Bytt ut til en vanlig knapp, så går det nok bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.