Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Z-wave lydmåler for integrasjon av eksisterende alarmanlegg


RuneW

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet om man kan få tak i en EU-variant av denne?

 

https://www.amazon.com/Ecolink-Wireless-Detector-existing-FF-ZWAVE5-ECO/dp/B071Z8NM8N

 

Jeg skulle gjerne ha hatt en enkel sak jeg kunne ha plassert i nærheten av en røykvarsler, slik at den kan gi Z-wave-nettverket beskjed om lydnivået overstiger, si 85 dB.

 

Jeg vet at en mulig vei er Netatmo + IFTT, men det blir litt mange ledd + at jeg vil ha en enhet som kan plasseres helt inntil en røykvarsler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt ut, men kjenner dessverre ikke til noen EU-variant... :( 

 

Jeg har kjøpt et Roost-batteri, men ikke satt det i røykvarsleren enda. Heller ikke sett på integrasjon mot smarthuset. Som en minimum bør det i hvertfall gi pushvarsel på mobil ved utløst alarm. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
RuneW skrev (På 16.9.2019 den 9.48):

Er det noen som vet om man kan få tak i en EU-variant av denne?

 

https://www.amazon.com/Ecolink-Wireless-Detector-existing-FF-ZWAVE5-ECO/dp/B071Z8NM8N

 

Jeg skulle gjerne ha hatt en enkel sak jeg kunne ha plassert i nærheten av en røykvarsler, slik at den kan gi Z-wave-nettverket beskjed om lydnivået overstiger, si 85 dB.

 

Jeg vet at en mulig vei er Netatmo + IFTT, men det blir litt mange ledd + at jeg vil ha en enhet som kan plasseres helt inntil en røykvarsler.

 

Hei Rune,

 

Ser at det er en stund siden du publiserte dette innlegget, men da jeg søkte på FF-ZWAVE5-ECO så dukket dette innlegget opp. Jeg ønsker også et tilsvarende produkt. Vet ikke hvordan du har løst dette nå? Ser at Ecolink også selger en 433 MHz versjon. Kanskje denne kan brukes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
On 07/10/2021 at 08:58, Tom-Roger said:

 

Hei Rune,

 

Ser at det er en stund siden du publiserte dette innlegget, men da jeg søkte på FF-ZWAVE5-ECO så dukket dette innlegget opp. Jeg ønsker også et tilsvarende produkt. Vet ikke hvordan du har løst dette nå? Ser at Ecolink også selger en 433 MHz versjon. Kanskje denne kan brukes?

Heisann,

Nei, har ikke funnet noen annen løsning. Hadde helt glemt dette jeg... 🙂

 

Hvor har du sett at Ecolink selger en EU-versjonen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.