Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Støtter homeseer styring av vannbåren varme?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Ser at homeseer har 50% nå. Min Vera plus boks ble bricked idag etter en firmware oppdatering. Så tenkte at det er en fin tid til å skifte til en boks som kanskje er mer stabil enn Vera. 

Det er et firma som har installert smarthuset og de installerte disse zwave enhetene til å styre vannbåren gulvvarme. Jeg lurer på om homeseer støtter disse?

 

Lurer også på om jeg skal ha pro eller ikke pro versjon. Har 2 nettbrett som bruker imperihome til å styre huset. 

IMG_20190917_090400.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg flyttet en og en node (61 stk) og det gikk forbausende greit. Trodde homeseer skulle være vanskelig å sette seg inn i, men jeg synes den er enklere enn vera. Brukte 3 dager (ikke intense da vi har ei på 2 år) og nå er alle nodene flyttet over og jeg har laget alle eventene som var på Vera og Alexa er operativ igjen. Hvorfor jeg ikke har gjort dette før, med alle problemene jeg har hatt med Vera, er et mysterium.

 

Kun et spørsmål. På vera fikk jeg push varsel når noen åpnet idlock 101 med kode, men har ikke fått dette til med homeseer. Bruker pushover 3p og laget en event hvor jeg satte at hvis døra ble åpnet med "unlocked for outside handle" så skulle det gies en push-varsel, men dette fungerte ikke. Det som fungerte var at jeg satte "unlocked" istedenfor, men da får jeg beskjed når vi går inn og ut både fra innsiden og utsiden. Noen tanker?

Endret av Terje Klungervik
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Terje Klungervik skrev:

Bruker "door lock" enheten. 

Hva om du prøver "Access Control Notification" istedenfor?

 

"Door lock" vil alltid kun være "Unlocked" eller "Locked", det er det eneste notifikasjonen dørlåsen sender der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.