Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!
  • 0

Erfaringer med Fibaro Smart Implant og minusgrader?


prk

Spørsmål

Etter litt leting virker det som at Fibaro Smart Implant er midt i blinken for å fjernstyre garasjeportåpneren uten behov for ekstern strøm eller annet mikkmakk. Men så ser jeg at laveste driftstemperatur er oppgitt til 0°C. Er det noen som har erfaring med bruk av denne i ikke-oppvarmet garasje? Evt. som kan anbefale en annen enhet (Z-Wave) beregnet for utendørs bruk som gjør samme nytten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 svar til spørsmålet

Anbefalte innlegg

  • 0

Eg har ein i bruk nettopp til garasjeportstyring, så ila. vinteren går det an å komme med tilbakemelding ;)

Likevel trur eg nokså sikkert at det kjem til å fungere fint. Det er ingen bevegelege deler (relé e.l.) som kan henge seg fast, og elektronikk generelt trivst betre når det er kaldt enn varmt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Takk for svar! Var ikke klar over at den var så ny, så da er det vel bare å vente til våren med å høre hvor mange som evt. tok kveld i løpet av vinteren. Er vel først og fremst fukt som kan skape problemer, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Hei, dere som har Smart Implant.

Fungerer denne bare som forlengelse av en formontert bryter (slik Binary Switch gjorde), eller er det mulig å styre utgangene kun ved hjelp av Z-wavekommando?

Jeg skulle gjerne hatt den til å styre inngangen til et ventilasjonsaggregat, og denne er den eneste jeg har funnet så langt, som har potensialfri releutgang. Kanskje dere har informasjon om andre enheter som også har det?

 

Når man leter, så finner man. Og man bør lete, før man spør. Satser på Fibaro Double Smart Module (at jeg ikke har funnet denne før 🙄)

Endret av SteinarH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
On 06/02/2022 at 12:09, SteinarH said:

Når man leter, så finner man. Og man bør lete, før man spør. Satser på Fibaro Double Smart Module (at jeg ikke har funnet denne før 🙄)

Har denne potensialfrie reléer? Det kan virkelig være verdt å sjekke før du kobler den til garasjeporten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
Moskus skrev (På 2/8/2022 den 18.03):

Har denne potensialfrie reléer? Det kan virkelig være verdt å sjekke før du kobler den til garasjeporten!

Da er enheten mottatt, koblet opp og testet. Jeg kan bekrefte at den består av releer og at disse er helt potensialfrie.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Svar på spørsmålet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.