Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Fibaro Wall-plug vil ikkje skru av


bjornepappa

Anbefalte innlegg

Har ein Fibaro Wall Plug som plutseleg har bestemt seg for at den ikkje vil skru seg av. Nektar å ta mot kommando både via Z-Wave og vha. knappen.

Ingen konfigurasjon er endra, og parameter 1 og 2 er begge 0.

Om eg drar den ut av stikkontakten høyrer eg tydeleg at reléet slepper, og når eg set den inn igjen klikkar det inn igjen nokså momentant.

image.png.cbf8e07eb8d12cff54e8032ffb6d7e85.png

 

Har nokon vore borti liknande, eller er det berre å sende denne tilbake til leverandør for reklamasjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, den er ikkje svidd fast, for reléet klikker heilt normalt ut og inn igjen når eg tar den hhv ut av og inn igjen i stikkontakten. Den har hatt ei belastning på 15W i ca. ein månad, så det burde heler ikkje ha brent seg fast. 

Den er allerede bytta ut, men eg syntes dette var litt knapt likevel ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 hours ago, bjornepappa said:

Vart ikkje så veldig frista til å inkludere den igjen, men får kanskje gi den ein sjanse neste gang eg har bruk for ein slik...

Har hatt samme erfaring med et par av de. Om de først har startet "å kødde" kan du permittere den. Den vil mest sannsynlig sinke nettverket ditt etterhvert om du inkluderer den igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.