Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

zwave2mqtt uzb1 og kan ikke legge til node


jonkristian

Anbefalte innlegg

Hei folkens.

 

Nå sliter jeg fælt. Hadde ett fungerende zwave nettverk på hassio med home assistant sin implementering av zwave. Ettersom at jeg forsøker å fase ut raspberry pi'en med noe mer stabilt så valgte jeg å titte litt nærmere på zwave2mqtt. Da jeg først hadde installert dette kom alle nodene opp men alle feltene var tomme unntatt ett par-tre stykker der det stod Fibaro Dimmer 2 etc...

 

Jeg tukla så mye med å få hentet inn nodene slik at de kom frem riktig at jeg desverre kom til å kjøre en "Hard Reset" :D. Nå kommer ingenting opp lenger og jeg får ikke lagt til en eneste node. Jeg har resatt ett par fibaro dimmer 2 ved å holde inn B til gult og trykke en gang, samt at jeg har forsøkt med en MS6.

 

Når jeg forsøker å legge til en node står den bare på "Waiting" og jeg gjør akkurat slik jeg har gjort flere ganger, trykket på bryteren 3 ganger for å legge til.

image.png.91af42424df1ac680370ec26e435f21f.png

 

Har tatt ut mer av loggen men den sier meg ikke så mye, noen som kan se hva som foregår? https://pastebin.com/xtjQhKAB

 

Noen andre tips til hva jeg kan prøve på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, det funka!

 

Ah tusen takk, holdt på å bli litt smågal nå. Tok remove node på MS6 og da fikk jeg lagt den til.

Jeg inbiller meg at jeg prøvde remove node på fibaro dimmer 2 i går, men jeg skal forsøke det en gang til.

 

Siden jeg kjørte hard reset, må jeg åpne og manuelt reset'e alle fibaro dimmer 2'ene mine eller finnes det en enklere måte?

Endret av jonkristian
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.