Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Utlån av HC til oppdatering av Fibaro


aleks

Anbefalte innlegg

Ser for en stund siden det ble lånt ut en HC til oppgradering av Fibaro-enheter så lager en post her ettersøker den.

 

Er dette noe som enda er i omløp, eller noen som vil kvitte seg med en HC? Tenkte å teste noe om det er mulig å hente ut zwave-oppgraderingsfilene fra HC slik det er mulig å oppgradere enhetene fra 3.part, samt få oppgradert en del trøblete fibaro-enheter (type FGS223 som har 30 sekunders delay på gammel fw)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutes ago, Moskus said:

Det har ikke kommet i gang, så vidt jeg vet. Iallfall ikke hvis det er min post du snakker om.

 

Hmm husker ikke hvem som snakket om det, husker bare en annen hadde problemer med at fibaro nekter å slippe firmware-oppdateringene offentlig. Men hvis noen har en HC hadde det jo vært fint hvis noen startet et utlån da mange sitter med utdaterte enheter.

 

Regner med fibaro bruker standard hex-filer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, aleks skrev:

husker bare en annen hadde problemer med at fibaro nekter å slippe firmware-oppdateringene offentlig

Ikke bare én som har det problemet. Alle har det problemet. :( 

 

2 minutter siden, aleks skrev:

Regner med fibaro bruker standard hex-filer

Tja... det er nok en antakelse med en viss dose overdreven optimisme. Hadde det vært så enkelt, regner jeg med at noen hadde sniffet dem frem for lenge siden.

 

Men man vet aldri. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutes ago, Moskus said:

Ikke bare én som har det problemet. Alle har det problemet. :( 

Synes det er ganske uredelig et firma holder tilbake oppgraderinger som kan forbedre et produkt

 

Quote

Tja... det er nok en antakelse med en viss dose overdreven optimisme. Hadde det vært så enkelt, regner jeg med at noen hadde sniffet dem frem for lenge siden.

 

Men man vet aldri. :) 

 

Må alltid være en optimist. I det minste burde det være mulig å kjøre en z-sniffer mens en oppgradering kjører, eller gå fysisk på boksen, eller prøve å capture filene mens HC henter dem fra serveren. Tviler selv på det fungerer, men det er verdt er forsøk. Burde vel egentlig heller rent spurt om noen kan donere, da hvis jeg skal gå direkte på jtag eller noe så er vel sjansen liten boksen er brukbar til noe annet etterpå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutes ago, ZoRaC said:

Jeg kontaktet en på Finn som skulle selge en og avtalte å låne den for en 100-lapp. Fikk kjørt oppdatering på det jeg hadde den gang på den måten. Om man bor litt sentralt så er det kanskje en mulighet å løse det på den måten? ?

 

Ja får gå den ruten, men det er vel noen som har en HC her inne som ligger og støver ned?

 

Fikk du noen positivt ut av oppgradere enhetene? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 11 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.