Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Flytte fra Raspbee til Conbee


bjwanvik

Anbefalte innlegg

Nå er jeg så fryktelig lei ustabilitet på Raspberry Pi at jeg mer eller mindre har bestemt meg for å gå over til noe jeg kan kjøre fra server.

Hvordan er det å flytte Phoscon over? Er det mulig å bare kjøre en restore av backup og så virker alt sammen?  Tenker vel primært å kjøre det på Windowsserver, men ingen ting i veien for å kjøre Linux heller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er nettverk.. DeCONZ i seg selv fungerer helt upåklagelig.

Når jeg støtte på noe kluss ifm oppgradering til siste versjon tok jeg like godt å lasta ned siste image og kjørte restore på backup.

Dette funket perfekt det, men jeg har gjort samme operasjon 5 ganger nå, for på de 4 første forsøkene var det umulig å få den på nett etter første omstart (den var på nett ved første oppstart etter at konfigurering var ferdig). Enten vil ikke dhcpcd gå, ellers er det noe med wpa_suppicant de gangene jeg har prøvd det bare trådløst.  Nå står den på både wifi og eth0, men om jeg napper ut ethernet er det ikke mulig å få kontakt med den (selv om jeg primært har gått mot wifi-ip'en).

Har rettet det jeg har sett av ting som kunne vært galt i .conf-filene, forsøkt å tvangsstarte dhcpcd, men det vil ikke.

 

Nå virker det heldigvis da, men jeg "går på nåler" mtp hva jeg tør å gjøre med den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 hours ago, bjwanvik said:

Nå står den på både wifi og eth0, men om jeg napper ut ethernet er det ikke mulig å få kontakt med den (selv om jeg primært har gått mot wifi-ip'en).

 

 

Har du samme subnet på Wifi og kablet? Høres ut som du kan ha feil default gateway.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.