Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Kamera som følger bevegelse


Marhil

Anbefalte innlegg

Jeg ser for meg at et pan-tilt-kamera som tracker et ansikt må være det ultimate robocoptrikset for å forhindre innbrudd. Finner forbausende lite om dette på nettet, synes jeg.

 

Kameraet må gjerne ha en støyende motor, slik at det blir lagt merke til. Utfordringen blir kanskje å separere venn og fiende. Litt lite vennlig å bli møtt av et sånt kamera hvis du ikke er innbruddstyv.

 

Noen som har gjort eller sett noen gode løsninger?

 

Her er en video som viser noe lignende jeg er ute etter:

 

Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror bruken er veldig avhengig av situasjonen. Jeg vil heller ha et lite, anonymt kamera (for det er jo greit om huset ser ut i måneskinn også) med god vidvinkel.

 

Hvis vi snakker om preventiver, så er skiltet du henger opp det som virker best (sikkert på alle måter :P ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider




Hvis vi snakker om preventiver, så er skiltet du henger opp det som virker best (sikkert på alle måter [emoji14] ).


Joda, men "alle" har jo kameraer i dag. Tenkte litt sånn aktiverer seg med tre pip, gjerne litt robot/servolyd mens den går fram i "angrepsposisjon". Deretter følge bevegelser. Da hadde i alle fall jeg stukket av [emoji16]

Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror en del NVR-programvare støtter dette for alle PTZ-kamera (som NVR har PTZ-støtte for). Mener å ha lest at Xeoma (som jeg bruker) har slik funksjonalitet. 
Takk for tips, skal sjekke ut. Hvis jeg sønnen min ut av Fortnite-transen kan dette kanskje bli et artig fellesprosjekt. Gjennomføringsevnen på smarthusfronten har ikke vært så stor i det siste, men kanskje denne gangen... [emoji846]

Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.