Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Hvordan definere en trigger, når en value endres, men bare om forrige verdi var spesifikk


Gjelsvik

Anbefalte innlegg

Leker med unifipluginen, og der kan alle nettverksenheter få en virtual device. 

De har verdi utifra om de er online (dv=0) er de online så får de en verdi høyere enn null.

 

Jeg vil lage en event som kjøres når en enhet får fra offline til online.

 

Mitt første utgangspunkt var:


If a device has its value changed or set, and the value is greater than 0

 

Det fungerte fint i starten. Jeg kom hjem fra jobb, og eventen trigget.

Problemet er at den trigget når jeg roamet rundt i huset, og device value endret fra f.eks "2" til "4".

 

Finnes noe slikt som dette?

If a device has its value changed or set, and the value is greater than 0, 

And if the value _was_ lower than 1

 

Jeg har også testet denne, da ordlyden som bruker ordet "had" som i fortid, skulle bety at den da sikter til forrige verdi?

Men den trigger ikke.

image.thumb.png.f66e5f2313761f068ebc325d87b571bb.pngimage.thumb.png.f66e5f2313761f068ebc325d87b571bb.png

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har laget en if som aldri kan oppfylles:

"Hvis enheten har fått sin verdi endret til Offline og verdien er større enn offline"

 

Selv om de skriver "had" så sikter de ikke til forrige verdi. Man mener her hva man skal gjøre etter at enheten har fått sin verdi endret til det man har satt opp som ønsket (i ditt tilfelle Offline). Og Offline kan ikke være større enn Offline. Så da trigger det ikke.

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.